Gister een ritje Rotterdam-Antwerpen gedaan.
Op de snelweg nergens geen problemen mee gehad maar eenmaal in de stad liep de motor temperatuur heel snel op tot bijna in het rood terwijl de ventilator gewoon aansloeg.
Ik wou de kachel aanzetten om warmte te lozen maar deze weigerde warme lucht te blazen maar alleen koude.
Met het gevolg dat de temperatuur nog verder opliep.
Als ik op de snelweg rij doet de kachel het wel maar zodra ik langzamer ga dan 80 kmh dan blaast hij alleen koude lucht :S
Op de terugweg weer hetzelfde probleem.
Normaal rij ik alleen van Rotterdam naar Dordrecht (22km) en dan heb ik nergens last van met uitzondering van de kachel.
Oh en koelvloeistof niveau is goed dus dat is het ook niet..iemand enig idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou thermostaat eerst vervangen. als het dan nog zo is kan je waterpomp stuk zijn .
heb vandaag voor vertrek koelvloeistofniveau nagekeken..was goed net boven het minimum.
in de file liep de temperatuur weer op en toen ik terug naar huis wou controleerde ik het niveau en toen zat er echt geen druppel in.
op de zaak volgegooid met een paar liters ( lekker gratis :P )
eenmaal thuis was alles goed..kachel deed het trouwens opeens beter dan ooit daarvoor. tank is nog steeds vol.
heb nog stationair warmgedraaid maar kon ook nergens een lekkage vinden
13 jaar
ok beter . het kan ook zijn dat het koelsysteem wat vervuild is van binnen . haal dan koelvloeistof eruit en dan soda water erin vullen tot iets onder max dan 30 min stationair laten draaien met kacheltje aan en dop van reservoir eraf. dit er weer uit ( als het vies was van binnen kun je het aan de kleur van water zien als het eruit komt ) daarna spoelen met schoon water dan nieuwe koelvloeistof erin. het heeft bij mij geholpen radiateur was wat dicht geslipt door vuil en de thermostaat deed het niet helemaal 100 %
13 jaar
Alex,
Ik denk dat jij ergens een lekkage hebt! Dat kunnen ook je problemen verklaren.
Bij warme motor stijgt het kvs niveau altijd en lijkt het alsof er nog genoeg inzit, maar controleer het voortaan maar eens bij koude motor.
Hou het nu eens even in de gaten, als je weer moet bijvullen, kijk dan eens goed bij de slangen en aansluitingen, net zoals de radiateur, vaak zie je een groen / roze aanslag zitten en dat betekend dat hij op die plaats lekt of gelekt heeft, zie je niks, laat het systeem dan even afpersen bij de garage.
Is hij ook niet nat bij de dop of aan de rand van het koelvloeistof reservoir ? Vaak gaan de doppen nog wel eens kapot en openen te snel waardoor er kvs uit gedrukt word.
Heb je geen lekkage, controleer dan je waterpomp maar eens, bij een slecht werkende thermostaat en een temp die te hoog oploopt, blijft normaal gesproken altijd de kachel warm blazen!
Gr Stefan
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar