Ik heb 2 problemen met een seat cordoba uit 2003, 1.4-16V AUA.
Al geruime tijd gaat lampje motorstoring aan bij starten koude motor, indien motor op temp is en je zet hem uit en start vervolgens weer is het meestal uit. Heel af en toe gaat ook EPC branden samen met motorstoring.
Diverse keren uitlezen, geen fouten, vandaag toen motorstoring weer brandde bij koude motor heb ik deze direct uitgelezen maar wederom geen enkele storing opgeslagen (volledige scan van alle modules gedaan).
Dan is het 2x voorgekomen dat er geen warme lucht uit de rooster komt terwijl motortemp 90graden was (zelf helaas niet geconstateerd). Zowel waterpomp als thermostaat in orde en slangen die naar kachelradiator gaan waren ook goed warm.
Iemand een idee, het eerste zou de ECU kunnen zijn ????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat zijn de klachten op moment dat lampje motorstoring brandt? Loopt motor onregelmatig en stinkt auto uit de uitlaat?
Zo ja, mogelijk een bobine die niet goed werkt, waardoor auto op 3 cylinders loopt.
Hallo Willem, op het moment dat motorstoring (en soms EPC) brandt zijn er helemaal geen klachten, dat vond ik namelijk ook al vreemd, eigenaar merkt helemaal niks aan het rijden, ook stationair lijkt alles normaal en stinkt niet.
Misschien een softwareupdate?
Lees de codes eens uit met EOBD/OBD2. Zelfs VCDS (Vag-com) kan dat.
Zowel het aan en uit-gaan van het lampje als de foutcodes die het lampje aan zetten is geregeld is de EOBD standaard.
Ik heb hem met zowel vagcom 3.11 als met de nieuwste vcds uitgelezen, in beide programma's geen fouten gevonden.
Ook met de EOBD mode? (Zit alleen in VCDS, niet in 3.11).
[quote=oldford]Ook met de EOBD mode? (Zit alleen in VCDS, niet in 3.11).[/quote]
Dat zegt mij eerlijk gezegd niks, wat kan of moet ik met deze functie doen ?
Het is een wettelijk verplichte 2e (andere) manier om foutcodes en data uit te lezen.
Zie: http://www.ross-tech.com/vcds/tour/obd-2...
Heb al vaker gezien dat de ene manier foutcodes gaf en de andere manier niet.
Toegegeven, meestal bij Franse auto's, maar niet geschoten is altijd mis.
Wettelijk gezien mag het lampje alleen aan gaan als er ook met EOBD een foutcode uit te lezen is. Staat niets bij over VW-protocol.
Bedankt voor de tip en info, ik ga het komend weekend proberen.
Harde foutcodes die het lampje aan zetten staan in mode 3 (Current DTC's).
Foutcodes uit de laatste rit staan in mode 7 (Pending DTC's). Wel een fout maar nog niet vaak genoeg voor gekomen om lampje aan te zetten.
Foutcode die de lamp aan gezet heeft staat in mode 2 (Freeze Frame)
Mode 10 werkt niet voor jou auto. Dat is pas in 2007 toegevoegd.
Of de motor (of bak) computer de MIL-lamp aan zet kun je zien in Readiness - Mode 1-01.
Als er geen fouten zijn en de motor (en eventuele aut. bak) zeggen dat ze de MIL niet aan gezet hebben, dan is er een elektrische storing in de aansturing van het lampje.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar