Seat Leon: motorvermogen valt weg het lampje EPC en ESP gaan branden .

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 V

Op weg naar huis viel plotseling het vermogen weg , ANWB gebeld die man vertelde dat de bobine kapot was. Hij zij rij maar zachtjes voor mij uit
dan zetten wij hem bij de dealer neer . Dat werd echt een ramp want de motor draaide op 2 cilinders , dat kon geen kwaad zij die man van de WW.
Dus langzaam naar de eerste de beste grote garage gereden . Daar hebben ze een nieuwe bobine ingezet ( ik heb geen bobines bij de bougies ) en op dat moment deed de motor het
weer prima. Maar toen ik vanavond ergens naar toe wilde gaan viel de motor na 8km weer in het zelfde probleem, dus de lampjes branden weer en draait
weer op 2 cilinders . Wie weet of heeft dit probleem ook wel eens gehad en wat was de oplossing !!!

cok

Geplaatst door cok (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Nu moet je hem weer laten uitlezen,kan zijn dat de andere bobine toevallig stuk is gegaan,maar een defecte verstuiver kan ook.Als je hem laat uitlezen dan weet je of het nu weer dezelfde cylinder is of een andere cylinder.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zou op benzine gaan rijden als je naar de dealer gaat om te laten uitlezen.
Voor hetzelfde geld is er niks met de bobines aan de hand maar staat de gas-installatie te arm en dan krijg je dezelfde symptomen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Draaide de motor letterlijk op 2 cilinders of reageerde hij gewoon erg slecht op het gas of tijdens het rijden ?

Dat EPC lampje kan iets te maken hebben met je electronische gas pedaal, maar het hoeft niet..

Uitlezen is de goedkoopste en beste oplossing die je nu kan doen.

cok (0), 14 jaar geleden

Bedankt Oldford voor de snelle reaktie , ik denk ook dat het geen bobine probleem is maar ik kan niet overschakelen naar benzine want dat knopje van Vialle werkt niet meer. Maar de auto start wel op benzine en dan schakeld die automatisch op gas maar dat hoef ik u niet te vertellen dat weet u beter als mij. Oja u zegt dat het ook aan de gasinstallatie evt zou kunnen leggen, de gasinstallate die er bij mij in zit is een Vialle G3 zit er al van dat de auto nieuw was in , is deze gasinstallatie te stellen dat je hem meer gas geeft . En dat moet ik u er ook even bijvertellen dat ik de auto nu 14 maanden heb en nog nooit problemen gehad . Ik moet er wel bij vertellen dat de laatste 6weken de het toerental van de motor niet stabiel meer was , ook nog de voorste lambasonde door de dealer in laten zetten maar de mator bleef onrustig lopen . Totdat het moment kwam dat tijdens het rijden ineens het motorvermogen uitvie dus gelijk WW gebeld , die man van de wegenwacht zij gelijk dat het de bobine was . Nou u heeft het vorige verhaal al gelezen, nieuwe bobine in laten zetten en toen reedt de auto weer als van ouds maar de lol was er na 8 km weer af
weer hetzelfde probleem. Als u nog andere mogelijkheden weet dan zou ik daar erg blij mee zijn, ben altijd heel erg geinteresseerd in zulke dingen . Ik ben nu 66jaar en ik vindt het belangrijk dat je in een garage ook wel eens tegengas kan geven en je begrijpt dan ook veel beter waar zij het over hebben . Nogmaals bedankt voor de tot nu toe genomen moeite.l[quote=oldford]Ik zou op benzine gaan rijden als je naar de dealer gaat om te laten uitlezen.
Voor hetzelfde geld is er niks met de bobines aan de hand maar staat de gas-installatie te arm en dan krijg je dezelfde symptomen.[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.