beste techneuten, heb hier het volgende probleem,
auto rookt bij starten niet direct, maar na even lopen gaat hij roken,
wat weer wat minder wordt als hij warm is,
nou willen deze mensen direct een andere motor plaatsen, dit omdat het meestal aan het onderblok ligt?? kan natuurlijk, maar kan het ook niet gewoon een koppakking of klepseals zijn?? de vraag is eigenlijk het volgende, wie heeft het meegemaakt en wat zijn de bevindingen??
een ieder die meedenkt alvast bedankt, en niet onbelangrijk weinig onderdruk en 200.000 op de teller
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb iets gehoordt dat de motoren zelf niet goed waren
en veel problemen waren
durf niet te zeggen als het om deze probleem gaat maar wie weet
het was vw motor iets met de pistonpennen die al snel spelling geven (cilinderwand beschadiging, zuigerveren niet goed afdichten, olieverbruik)
verder rookt hij waarschijnlijk olie (blauwe rook)
en niet uitlaat condens
onderdruk zou dus de oorzaak zijn van klepseals of zuigerveren
je zou contact op kunnen nemen met forte
die kunnen er voor zorgen dat je iets langer mee gaat (de motor dan)
of het probleem weg is, is natuurlijk de vraag maar is goedkoper dan nieuwe blok meteen er in gooien
als het niet lukt is denk ik het slimste voor een nieuwe blok te monteren
weinig onderdruk en dan 2ton op teller is niet goed voor het blok
kort samegevat
waarschijnlijk een van de slechtere motoren
schade aan de cilinderwanden
forte proberen anders nieuwe motor blok erin
zou kunnen, maar motor heeft geen onderdruk,
dat is toch wel vreemd, en loopt ook niet beroerd of tikt
denk dat ik onderdruk verkeerd heb begrepen
je bedoelt lucht en niet oliedruk
dan verandert wel het een en ander
als eerst is mijn vraag of het niet gewoon het weer is, kouwe weer roken de meeste uitlaten
zolang je remvermogen goed is en vacuum systeem van de remsysteem goed is
en belangrijkste dat je voelt dat de onderdruk voor de bekrachtiger goed is
(bekrachtiger leegstampen, rem in trappen en dan starten)
wanneer het pedaal zakt is er voldoende onderdruk in mijn ogen
ik zou dan verder niks doen en wachten tot het warmer wordt. als het in de zomer ook nog rookt dan verder kijken
het kan zijn dat er vocht in de uitlaat zit die je met dit weer ziet wanner je rijdt met dit weer en dat mag ook wel met 2ton
dus waarschijnlijk maar laten wachten
ik zie geen aanleiding voor een nieuwe motor (zolang de vloeistofen op peil blijven)
Werner,
Zelfs een nieuwe auto rookt als hij koud is, zeker bij lage temperaturen = condens wat je ziet..
Ook al zou de motor compleet versleten zijn en bijna de oliedop eraf blazen, dan wilt dat niet zeggen dat de remmen slechter werken ( Vacuum )..
Welke kleur rookt hij nu ?? Blauw is olie, wit is condens en krijg je ook van veel korte stukken rijden i.c.m. sludge ( witte pudding kwark aan de oliedop ) Zwart kan duiden op een te rijk mengsel..
14 jaar
even een onduidelijkheidje wegvegen,
ik bedoel wel degelijk olie, de motor rookt bij het starten niet maar kort daarna, is hij op bedrijfstemperatuur is het bijna weg,
had ook veel benzine in het carter, dit heeft weer te maken met een defecte temp voeler, auto verzoop steeds,
heb dit natuurlijk ververst, maar rookt nog steeds, nu verdenk ik de klepseals, maar komt dit wel eens voor?
of is het toch het onderblok, maar zou er dan geen overmatige carterdruk moeten zijn?? en als laatste vraag, zijn de klepseals makkelijk te doen bij dit type motor? iedereen bedankt voor het meedenken
ik heb de seals vervangen, geen resultaat,
is er iemand die de tolerantie weet van de cilinders en zuigers??
auto heeft geen carter druk, het blijft vreemd, is er niemand bekend met dit probleem??
zal ik de cilinderkop aanpakken of... kleppen hebben wel speling in de geleiders, wat is handig, scheuren deze koppen wel eens??
Hoeveel olie verbruikt hij eigenlijk ?
En gaat hij ook roken bij flink door trekken ?
Of rookt hij bv als je in de 2 of 3e versnelling goed doortrekt, afremt op de motor en dan weer gas geeft ?
Zou eens de compressie meten, noteer de waarde dan, giet dan in elke cilinder een scheutje olie en meet opnieuw, word de druk nu hoger ? Dan kunnen de zuigerveren niet goed meer afdichten, blijft hij gelijk ? Kan het in de kop zitten..
Als de kop gescheurt zou zijn, zou je wel een ander probleem hebben..
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar