Seat Cordoba: NGK Bougies speciaal voor LPG auto

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

Beste allen,

Mijn Seat heeft vaak problemen met de bougies icm de lpg installatie. Nu heb ik gelezen dat NGK speciale bougies heeft van irridium. Deze zouden veel beter zijn voor LPG auto`s. Wie heeft hier ervaring mee?

HGCDidam

Geplaatst door HGCDidam (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Niet aan beginnen, gewoon origineel erin.
Er zijn wel gasbougies, ik heb ze geprobeerd maar geen noemens waardig verschil.
Wat is je probleem dan op lpg met de originele bougies?.

HGCDidam (0), 16 jaar geleden

Eerst had ik altijd NGK gewone seat bougies, maar die gingen maar 10-12.000 km mee en dan ging die wat slechter lopen, nieuwe bougies erin en het ging weer. De AG installateur raedde mij Champions aan, dit ging inderdaad beter, 2 x een setje gehad met 20.000 km. Nu de derde keer is na 8.000 km weer het oude probleem terug, inhouden bij constante snelheid stutteren of schokken hoe je het maar wilt noemen. Kabels ingepspoten helpt wel wat maar niet veel. Kan het een slecht setje zijn misschien? Hij loopt stationair ook soms lijkt het wel op drie poten. Zoals gezet de andere keren hielpen nieuwe bougies maar 8.000 is wel heel wat minder dan 20.000. Vandaar dat ik dacht specialen NGK irridium bougies of toch maar gewoon nieuwe champions erin proberen?

subsea (0), 16 jaar geleden

beste HGCDidam,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn cordoba uit 2003 op lpg.
Heb mijn lpg installatie 2 keer laten nakijken door een gasspecialist, die heeft een gas filter vervangen en de gasdrukregelaar en de 2e keer de bougies door ngk bougies.
Heeft het weer even goed gedaan, maar begint weer te stotteren op de snelweg.
Gaat ook dan soms op 3 poten lopen, ben er nu behoorlijk klaar mee.
Misschien komt het door een lekkende klep, want de motor draait ook stationair onregelmatig.

Heb jij het probleem al kunnen vinden?
Ik ben onderhand een beetje wanhopig.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Lektest laten doen, dan weet je hoe de kleppen er voor staan.
Als tie veel gelopen heeft zit daar toch meestal het euvel.
Kabels inspuiten is een lapmiddel.
In het donker met de plantenspuit over de kabels heen sproeien, als je vonken ziet dan slaan de kabels door.
Hetzelfde probleem ook op benzine?.
Of loopt tie dan goed.

subsea (0), 16 jaar geleden

ALs de auto op gas begint te stotteren op de snelweg en ik schakel op tijd over naar benzine dan is het probleem weg.
Maar stationair onregelmatig draaien doet hij zowel op benzine als op lpg.
Met de Kabels bedoel je de bobine kabels?

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Als je het probleem niet op benzine hebt zit het het dus in de gasinstallatie.
We praten toch over een sgi installatie van AG?.
Of is dit nog een AG met dgi injector.

subsea (0), 16 jaar geleden

Het heeft een AG met SGI installatie.
En ik heb het systeem al 2 keer laten nakijken door schouten gasinbouw in heerenveen.
Die hebben geconstateerd dat er niks mis is met de lpg installatie.
Wel dat er volgens mij hoge CO? waarde aanwezig is door bv een lekkende klep.
Kan dat een oorzaak zijn van het stotteren op de snelweg?

Het rare is dat na het vervangen van de bougies, de auto 3 weken prima gereden heeft.
En als ik weer een paar dagen op benzine rijdt, dan rijdt de auto een dag of 2 zonder problemen op lpg totdat hij daarna weer begint
te stotteren en uiteindelijk op 3 poten gaat lopen.

De motor reageert natuurlijk wel gevoeliger bij het rijden op LPG dan op benzine.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Het probleem kan niet alleen in de bougies zitten.
Of de injectoren zijn verdacht of de drukregelaar, maar die is vervangen.
Trek de grote stekker eens van de lpe af en spuit de kontakten eens in met contactspray.
Doe dit ook eens met injector aansluitingen.

subsea (0), 16 jaar geleden

Dat is in ieder geval het proberen waard.
Zou je mij wel kunnen vertellen wat de lpe is? de regelcomputer?
En ik neem aan dat de injectoraansluitingen aan het motorblok zitten?

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Injector aansluitingen zitten in de buurt van de bougies of inlaat spruitstuk.
De lpe zit meestal in de buurt van de accu.

subsea (0), 16 jaar geleden

Dan weet ik het wel te vinden, bedankt!

subsea (0), 16 jaar geleden

Twee weken geleden zo'n beetje alle stekkers die zich onder de motorkap bevinden en natuurlijk de stekkers van de injectoren en lpe losgemaakt en ingespoten met contactspray. Zo'n goedkope en simpele ingreep en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Zou dit dan de oplossing zijn? ik denk/hoop het wel.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

De stekker verbindingen zijn niet het sterkste punt van een lpg installatie.
Inspuiten van alle stekker verbindingen doet soms gewoon wonderen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.