Hallo allen,
Mijn Seat liep altijd ongeveer 10.000 km goed op NGK bougies. Ik ben toen over gegaan op Champions Bougies, deze liepen wel 20.000 km zonder problemen. Nu na de derde "lichting" komen de oude problemen weer terug na bijna 8.000 km. Een slecht setje misschien? De oude problemen zijn; niet stationair draaien, schommelen in toerental, in houden op de snelweg. Het maakt wel verschil of het erg koud is of niet en of het droog is. De bougie kabels heb ik in gespoten dit helpt mijns inziens wel wat maar niet alles. Bij de temperaturen van vorige week boven de tien graden en droog is er niets aan de hand. Toch maar weer nieuwe EON6 bougies monteren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
spuit je bougiekabels eens nat terwijl de motor draait en kijk eens of de kabels doorslaan... zo ja, vervangen die handel.
mocht de wagen nog zijn uitgerust met rotor+verdelerkap dan zou je die ook even kunnen controleren op sluitage en speling op het verdelerasje.
ook zou je nog kunnen denken aan een defecte koelvloeistoftemperatuursensor... deze kan in ieder geval voor slecht lopen, schommelen van toerental zorgen.
mvg
Beste Geit,
Als jou verhaal zou kloppen, waarbij ik niet je aangedragen oplossong in twijfel breng, blijf ik wel nieuwsgierig waarom het de ene keer wel perfect gaat en de andere keer op dezelfde omstandigheden wel helemaal misgaat. Ik heb begrepen dat je de computer van de seat reset door 5x het contact aan en uit te doen maar hoe rest je die van de AG installatie? Of kan het geheugen van beide computers hier geen invloed op hebben. Met doorslaan bedoel je daarmee dat je in het donker vonkjes moet zijn overspringen? Overgens met mooi weer doet hij soms ook zo en dan weer een hele dag niet, vorige keer heb ik daarom die Champion bougies gemonteerd, maar NGK schijnt nu bougies te hebben die speciaal voor gas zijn zijn die aan te raden, ze schijnen wel erg duur te zijn?
16 jaar
als je kabels doorslaan zie je in het donker (het beste) de vonkjes overslaan.
het zou inderdaad ook door de bougies kunnen komen.. maar dit zou nog niet mogen gebeuren na 8000 km.. das wel erg vroeg.
wat betreft het resetten van je gascomputer weet ik weinig.. daarvoor gaan bij ons de wagens altijd naar een specialist toe... :P
over speciale gasbougies weet ik niets... wij monteren altijd gewoon de normale voorgeschreven bougies van seat, en vervangen deze na 30.000 km.
mvg
wat je kunt doen is de pluspool losmaken en 5 min er naast leggen.
Dan reset de lgp comp zich en dit wil nog weleens verbetering geven.
16 jaar
Het probleem ging toen vanzelf over, en kwam in de winter weer terug, nu echter gaat de auto ondanks dat hij goed loopt wel steeds onzuiniger lopen, van 1 op10,5 gemiddeld naar aper 1 op8,2 gemiddeld. Wat kan daar eventueel de oorzaak van zijn, hij loopt verder meestal aardig regelmatig. Niet slechter als daarvoor bedoel ik.
15 jaar
Hoe loopt tie op benzine?.
15 jaar
op benzine loopt hij goed en olie verbruikt hij ook niet. is het normaal dat de koelvloeistof slang die boven uit de verdamper komt tijdens het rijden bijna ijskoud blijft?
15 jaar
Nee, da's niet normaal, als het tenminste een koelvloeistofslang is. Er zit echter ook een drooggasslang aan je verdamper. Ben je daar niet mee in de war?
O jee dat zou ik niet weten er zitten inderdaad 3 slangen op geloof ik het is een AG installatie uit 2000 en die ik bedoel zit bovenop. De andere twee zitten aan de zijkant. Hoewel de auto weer beter gaat lopen nu het warmer wordt komtie in tegenstelling tot andere jaren nog steeds niet goed op temperatuur en blijft hij inhouden.
Het gekke is als ik bij boven 15 graden buitentemperatuur met koude motor wegrijd is er eigenlijk niks aan de hand, als ik dan na 40 kilometer voor een stoplicht moet wachten gaat het rode lampje knipperen, maar als ik met warme motor wegrijd knippert dat lampje al na enige minuten en loopt de motor echt een hele tijd eerst niet leker na een minuut of tien hersteld zich dat dan.
Ik blijf het idee houden dat de verdamper het koelwater erg koel houd.
15 jaar
De slangen aande zijkant van de verdamper zijn de koelwaterslangen. Die zouden dus gewoon warm moeten worden. Is dat niet zo, heb je waarschijnlijk ergens een luchtbel in je koelsysteem of verdamper. Neem anders eens contact op met Verdampere.nl. Is een gasspecialist waar ik goede berichten over hoor/lees.
ok zal dat eens doen
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar