close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Leon: Noodloop

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi 90 pk

Mijn Leon ging regelmatig in noodloop, reeds vervangen, luchtmassameter, nu recent turbo laten reinigen met speciaal product, reageerde dan niet snel genoeg, nu een EGR klep laten vervangen, zou nu beter zijn? nog geen ervaring mee.
Ik zie toch precies 2 EGR kleppen naast elkaar, waartoe dienen deze twee dan wel? de rechtse is nu vervangen geweest ( als men onder de motorkap kiijkt), rechtse)

Geplaatst door

dupl-u-161-5dd149a2c088c+Bella (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat schoonmaken met een speciaal produkt kun je wel vergeten. Ik heb dit ook geprobeerd,echter met een bedroevend resultaat. Het middel blijkt in ieder geval geen roest op te lossen en dit zit er toch heus in samen met behoorlijk wat roet. Dit laatste zat er ook nog veel in na wat later bleek toen ik hem alsnog uit elkaar gehaald heb.

Jos.

jos-br 0
badge

16 jaar

[quote=jos-br]Dat schoonmaken met een speciaal produkt kun je wel vergeten. Ik heb dit ook geprobeerd,echter met een bedroevend resultaat. Het middel[/quote]
Er zijn meer producten op de markt dan alleen innotec... ABCON werkt wel, goede resultaten mee gehad en zonder demontage van de turbo.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Ben ik toch benieuwd hoe die de roest onder de schijf weghalen die weer onder de schoepenverstelling zit, dit moet toch echt mechanisch weggehaald worden.

Jos.

jos-br 0
badge

16 jaar

[quote=jos-br]Ben ik toch benieuwd hoe die de roest onder de schijf weghalen die weer onder de schoepenverstelling zit, dit moet toch echt mechanisch weggehaald worden[/quote]
Tja! zeg het maar, het feit is dat het probleem is opgelost...... Voor hoe lang weet je toch nooit, het is altijd te proberen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Goed, goed, maar die twee kleppen?????

Wanneer je de twee magneetkleppen bedoelt is degene met een zwarte bovenkant voor de egr en degene met een witte bovenkant voor de turbo.

Jos.

jos-br 0
badge

16 jaar

Hallo,

Ondertussen is de Seat terug in gebruik, Magneetklep voor de turbo is vervangen, turbo gereinigd met produkt, nieuwe luchtfilter, maaaaaar, van tijd tot tijd gaat hij nog in noodloop. Soms haalt hij nog de 130 km/h op de autosnelweg, maar dan is het daar terug, hij zakt naar de 110 en niets meer uit te halen. Contact af en op en dan is het weer in orde. Raar hé.

Turbo reinigen met zo'n "middeltje" levert geen goede resultaten. Ik heb het hier nu twee keer geprobeert, echter zonder gewenste resultaten, dus zo raar vindt ik het niet.......

Jos.

jos-br 0
badge

16 jaar

Een turbo uitbouwen en reinigen, is dat een grote kost? enig idee van de kostprijs?

Wanneer alles een beetje gangbaar is (er dus niets afbreekt) ben je er ongeveer 4 uur mee bezig en heb je 2 pakkingen nodig.

Jos.

jos-br 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.