Mijn toledo tdi(110pk, 74000km) trok zeer slecht met koude motor, ook met warme motor begon hij pas op later toerental(3000rpm) te accelereren, ik dacht dus luchtmassameter(viel ook steeds in "noodloop"), maar na een uitmeting scheen er een probleem te zijn met de turbo(variabele schroeven vast of zoiets..) hiervan maakte ik reeds melding op 1 april.
Ik heb ondertussen bij een SEAT-dealer de turbo laten reinigen, EGR klep is afgesloten, was nog niet veel beter, dus luchtmassameter toch maar vervangen, toen liep hij wel goed, maar wanneer ik in 4de of 5de versnelling vol gas geef, valt bij ongeveer 2500 rpm de motor nog steeds in noodloop, in de eerste 3 versnellingen kan hij doorgaan tot de rode zone, geen enkel probleem(er staat een psi powerbox op de wagen, ik weet niet of dit belang heeft) Dealer heeft een flesje bij de diesel gegoten om te reinigen, ik twijfel of dit het probleem oplost, indien niet, zal het een ruilturbo worden, zegt hij, maar de turbo werkt nu toch goed, motor pakt op vanaf 1500 rpm en trekt steeds stevig door, alleen dus dat probleempje bij volgas in 4de of 5de....Kan iemand me helpen bij dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij een turbomotor worden in de 4e en 5e versnelling pas de hoogste drukken opgebouwd. Waarschijnlijk gaat de druk zo hoog dat de diesel ecu in noodloop valt. Demonteer eens de powerbox en probeer dan of het probleem nog steeds op treedt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar