het oliedruklampje van deze seat gaat spontaan en op willekeurig moment aan samen met een pieptoon.
de beide oliedrukschakelaars vervangen van het juiste type en op de juiste plaats gemonteerd.
olie druk gemeten is oke ook tijdens het branden van het lampje.
bedrading van achter het dashboard tot aan de oliedrukschakelaars doorgemeten en is oke.
ander dashboard geprobeerd maar zonder resultaat.
ook de bedrading van de dynamo is met aluminiumtape omwikkeld tegen een eventuele inductiespanning.
ook heb ik de koelvloeistof zender vervangen, dit alles zonder resultaat.
auto is ook uitgelezen uiteraard geen fouten.
motor koud of warm maakt niet uit, en soms gaat het een paar dagen goed, en dan begint het weer.
wie o wie heeft de gouden tip
alvast bedankt Ruud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
en het olieniveau zelf? heb ik je nog niet over gehoord...
mvg
lijkt mij vanzelfsprekend dat het olieniveau oké is, dat is toch het eerste wat je doet lijkt mij
mvg
kabel van de sensor die langs het blok loopt controleren, deze maakt nog wel eens massa en dan krijg je dit soort fratsen.
grt L
tussen denken en doen zit een flink verschil. ik zeg niet dat je dat niet gecontroleerd hebt, maar soms word dit nog wel eens over het hoofd gezien..en aangezien je er niets over had gezegd noemde ik het toch maar ff. thats all.
mvg
heb nu alle bedrading blootgelegd voor een eventuele draadbreuk maar niks gevonden.
ik heb twee nieuwe draden getrokken vanaf de oliedrukschakelaars naar de stekker achterop het dashboard en heb daarbij alle verbindingen omzeild.
de klant gaat het weer proberen.
laat wel weten hoe het afloopt
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
weet iemand of het oliedruklampje in combinatie met een geluidssignaal iets anders kan betekenen b.v. iets met de ecu
gr
kijk eens of er op je koelvloeistof expansie vat een sensor zit zo ja vervang deze maar .
deze sensor staat via je instrumentenpaneel inverbinding met je zoemer en controle lampjes
succes
accu spaning correct ?, massa`s onder de accu bak ?
Dashboard zelf ?
je moet alles ff op een rijtje zetten zodat je cker weet dat je dat gedeelte heb gehad en kan uitsluiten anders blijf je op een bepaalde plek zoeken.
grt
mogelijk word dit veroorzaakt door de printplaat achter het dashboard,misschien de moeite waard om daar eens te gaan zoeken.
Hans
na veel speurwerk weer een nieuw oliefilter gemonteerd en probleem was er uit.
bedankt voor alle tips
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar