goedendag ik heb een ibiza gekocht met wiellager die niet best is links achter. de trommels die er nu opzitten zijn verroest en zien er niet best uit.ik heb al trommels bestelt en ook remvoering kan ze beter meteen vervangen toch?wat kan ik beter meteen ook doen als ik toch bezig ben ??DE TROMMEL ZIT GOED VAST kan iemand mijn zeggen hoe ik deze reparatie moet doen met vr gr andre
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
neem aan dat je de trommels er ''toch'' af hebt gehad? je zegt de trommels zijn verroest en zien er niet best uit......... of bedoel je? de buitenzijde is verroest... bespaar je dan de moeite en het ''geld'' het gaat immers om de binnenzijde van de trommel.. een nieuwe trommel ziet er met een halfjaar weer net zo uit....
paul,
Andre, als je geen autokennis hebt, vergaar die dan eerst, voordat je er aan begint. Je doet nu zinloze dingen.
Sytze
ik ben bij kwik fit geweest heb remschoenen laten vervangen en hoofdremcilinder was lek,IK KWAM VOOR SPELLING OP WIELLAGER,KLOPT HET DAT DAAR SPELLING OP hoort te zitten? EEN had het WEL, ANDERE NIET! nu na bezoek kwik fit allebij, geluid wat hij voorheen maakte is niet weg??bedankt alfast voor reacties gr andre
18 jaar
Alweer een "tevreden"klant van Kwik kwek en kwakfit?
Lagers moeten zodanig zijn opgesloten dat er net geen speling is, teveel druk vernielt ze weer.
Enne, wat voor geluid maakte ie dan eerst, kan ik niks over terugvinden in je posts.
Cor
ik heb net gereden en nu heb ik een geluid wat ik niet eerder had ..bij stuuren hoor ik een gebonk bij rechterachterwiel trommel is ook heet(veel meer als andere zijde..
morgen maar weer terug..!!!sorry maar dan zijn er ook mensen die zegen lat het aan profs over!!!!!!!!!!!!! kan beter op dit forum auto maken scheelt ook bom duiten
18 jaar
Aanlopende remvoering als je geluk hebt met die remtrommel....
Of maar hopen dat ze dat lager niet te strak hebben aangedraaid...
I.d.d. meteen terug ermee en rustig rijden er naar toe, als het dichtbij is, moet je ver dan niet rijdend..
Rij anders eens naar een gewone garage bij jou uit de buurt, en vertel wat er is.
Meestal kunnen ze direct diagnose stellen en binnen no time rijdt je weer vertrouwd.
Wat jij hebt aan de auto hoort niet, dus niet mee wachten.
Sytze
vandaag teruggeweest,gebonk kwam van wielbouten die telang waren(gaven als verklaring dat bij hun met luchtdruksleutel meer kracht is waardoor bout mm verder komt)..............ga morgen maar na seat dealer om wiellagers te laten afstellen...te gek... dat je div garages af moet om te weten wat de spelling MOET zijn ..kwik fit begon over apk norm.. DAAR KOM IK NIET VOOR WIL VEILIG RIJDEN. kan iemand mijn vertellen hoe het wel hoort los ik het op vr gr bedankt andre
18 jaar
Lager moet ietswat speling hebben anders snel weer kapot. Onderlegring moet nog juist kunnen verschuiven.
Man der zijn wel monteurs in jou buurt? Elke garage kan dit! Dus kwikje heeft een bouten-verleng-machine?
en dáárom adviseer k mensen om NIET naar de kwikfit te gaan maar naar een 'goede garage'.. zeg niet dat de kwikfit helemaal klote is.. maar dit soort verhalen hoor ik me net ff te vaak...
mvg
Probleem is nu dat ze hebben Óf de bouten teveel aangehaald, en deze zijn gerekt, meteen vervangen door nieuwe met het goede moment aanzetten, óf ze hebben verkeerde nieuwe bouten gemonteerd....Klungelig op zijn zachtst gezegd in beide gevallen..
Wat hebben deze te lange bouten van schade aangericht?
Cor
Is het intussen goed gekomen?
Ik ben zelf mijn seat-je weer 's aan het opknappen, afgelopen maandag zelf handremkabels, remschoenen, remtrommels en wiellagers vervangen..Best goed zelf te doen, een paar aandachtspuntjes:
- Bij het uit elkaar halen, de trommel van de remschoenen halen kan vooral errug lastig zijn als ze ver ingesleten zijn..
- Nieuwe trommels, gewoon doen...bij automaterialen-zaak even duur als 0,001% van het uurloon van een profi-garage (ja, dat is de reden dat iedereen bij de zgn. kwik-kwek en kwakfit terecht komt heren....de showroom hoeft voor mij niet van spiegelglas en marmeren vloeren voorzien te zijn hoor.... ;-)
- Wiellagers: De buitenschalen wel even NETJES met een bus inpersen, niet met een hamer erin rammen...en speling: In de Seat-vraagbaak staat het netjes vermeld: de onderlegring moet nog net met een schroevendraaier en lichte vingerdruk verdraaid kunnen worden...en dat komt inderdaad overeen met een heel klein beetje speling als je wiel gemonteerd is...
- handremkabels afstellen: staat ook in de vraagbaak, 4e tandje rem aantrekken, net klemmend afstellen...paar keer pompen en kijken of wiel vrij ronddraait..
- Na montage beide kanten auto rustig vrij van een hellinkje laten rollen, regelmatig rustig remmen uitproberen...niks raars? oke dan!
- oh ja, nog even dit: het klembeugeltje op de achteras waar je handremkabels mee vast zitten: dit is er eentje van het type volkomen KUT (Konstructief Uitermate Teleurstellend!!)...Een bladveertje dat bij demontage volkomen verwrongen dient te worden en bij montage in elkaar gedrukt moet worden en tegelijk de kabel GOED in de zitting op de remtrommel worden gehouden....GENIAAL werkelijk!
- Alle bewegende delen in het remgedeelte even licht met kopervet smeren (rustig an!, en ja KOPERvet!!) en alle delen in het lager-gedeelte met lagervet, goed vol...
Ennuh...bouten die verder aangedraaid kunnen worden met luchtsleutels?!? WAT een Bull****....Een luchtsleutel stopt ook op Moment, en als die bout verder naar binnen komt zou dit betekenen dat ze met een luchtsleutel de conische zitting van de bout in je velg dieper hebben gedraaid?!? Anders krijg je die bout NOOIT dieper...lijkt me errug onwaarschijnlijk..
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar