👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Omdat de lagers van het krukas waren versleten hebben we de motor uitgebouwd en deze met een jong gebruikt onderblok opnieuw opgebouwd omdat het vliegwiel er ook bij zat heb ik hiervan het 'nieuwe' vliegwiel gebruikt. Nu alles uit elkaar lag en de auto een aardige kilometerstand had is er voor gekozen om ook de koppelingsplaten en drukgroep te vervangen (incl. geleidehuls en druklager) met een setje van Sachs.
Nadat alles weer was ingebouwd komt de koppeling niet goed vrij. Met draaiende motor krijg je hem met moeite in z'n 1, met wat kracht lukt dit wel maar dan begint de auto ook bijna te rollen. Voor het volledig grijpen moet ik de koppeling wel een paar cm laten komen, die lijkt dus wel aardig goed te zitten. Met de camera kon ik al zien dat het druklager nog wel juist gemonteerd zit.
Naar dit alles heb ik meermaals de hydraulisch koppeling bij ontlucht op 2 bar maar helaas zonder verbetering.
Welke opties kan ik onderzoeken om dit probleem te tackelen? Heeft iemand nog tips/suggesties wat ik nog kan onderzoek voordat ik de bak weer demonteer?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inmiddels heb ik de hulpcilinder vervangen en ontlucht. Ook dit lost het probleem helaas niet op.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar