Beste,
Deze Seat Arosa 1.4 8v loopt op cilinder 1,2 en 3 stationair, rijdt verder prima.
Cilinder 4 reageert niet op trekken van bougiekabel of stekker injector.
Bougie cilinder 4 donkerder van kleur.
- Distributie op tijd
- Injectoren cilinders van cilinder verwisseld. Weerstand goed, spanning goed
- Ontsteking aanwezig, verdeler + rotor nieuw
- Compressie goed
- CO te hoog
- Klapperen gaspedaal (noodloop)
- Rembekrachtiging niet lek
Graag jullie mening over de foto.
Het betreft de nokkenas en de nok van de uitlaatklep voor cilinder 4
De hydraulische stoter is zichtbaar hol.
Zie ik nog iets over het hoofd of zijn de stoter en nokkenas de veroorzakers van het probleem?
Groet, Michael
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo, Ja dat ziet er niet goed uit , Kan heel goed het probleem zijn ,klep opent onvoldoende door de slijtage van de stoter,bij laag toeren geeft dat misfires en uitschakeling van de verstuiver tot gevolg.
Sorry voor de wat late reactie, griepje te pakken.
Zo dacht ik er ook over, maar mag ik het geheel laten afweten van deze cilinder toeschrijven aan het niet geheel/onvoldoende openen van de klep.
Het blijft natuurlijk een auto van 1999 met 160.000 km op de klok.
Als er toestemming is voor deze kostbare reparatie en deze niet het probleem oplost naar tevredenheid... Je gaat je toch afvragen of je ergens iets gemist hebt.
Is de gehele bovenzijde van de motor zo zwart(het lijkt wel een diesel)misschien ook veel cartrerdruk,dan zijn de zuigerveren mogelijk ook wel aan vervanging toe
Reparatie overstijgt al snel de waarde van de auto
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar