close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

SEAT Mii 2013: P0806 Clutch position sensor

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: CHY, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 44

Klacht: Bij koude start tandwieltje van versnellingsbak gaat branden, auto rijdt bokkig weg, na enige seconden gaat het lampje uit. daarna rijdt de auto ook perfect.

Vervangen: Actuator, Koppeling en schakelrobot, de schakelrobot is vorig jaar door de dealer vervangen.

Inleer procedure gaat prima...
Storingscode: P0806 passive / sporadisch Clutch position sensor A circuit range / performance

Ik heb een tekening gevonden van de versnellingsbak, ik kan daar geen losse sensor op vinden.
Iemand die voor mij de oplossing heeft?

Groetjes,

Jeroen

.

Geplaatst door

Jeroen-erwin (100)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De nummers 6 en 16 zijn sensoren en ik vermoed dat nummer 6 de clutchposition sensor is...

Hans4040 1240
badge vip badge

2 jaar

Ik heb het nagekeken maar 6 is volgens het onderdeel nummer geen sensor maar een bung, afdekking voor blokkeergereedschap? 02t301115b
Bak code is pct

Ik ben ook nog even aan het zoeken geweest en kom op onderstaande clutchposition switch.
Nummer 4 op de tekening

Hans4040 1240
badge vip badge

2 jaar

Heeft geen koppeling pedaal.

16 is een impulssensor. Zal voor toerental zijn.
Je zou denken dat de sensor in nummer 11 (koppelingbediening) verwerkt zit.

In de actuator inderdaad. Maar die is ook vervangen. Het gekke is. Als de auto een nacht heeft gestaan en ik start de volgende ochtend dan komt de storing er in. Vervolgens heb je de rest van de dag geen last. Het lijkt of de actuator niet in de goede basis stand blijft. Ik dacht misschien ook aan accu spanning.

Is het mogelijk om de meetwaarden van de sensor te bekijken. Misschien kun je dan het verschil zien bij koude motor en later.

Die sensor zit in de actuator, die actuator is vervangen. UDe kabelboom naar de actuator en de tcu is ook vervangen. De dealer wil mij een koppelingspedaal sensor verkopen. Deze auto heeft geen koppeling pedaal. De storing komt overigens ook met warme motor, echt sporadisch
Iemand nog ideeën?

Een elektrisch schema van de stroom toevoer naar de Tcu en de actuator maak je mij ook blij mee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Mii of stel zelf een nieuwe vraag.