auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Leon: p2015 positie klep inlaatspruitstuk, rij 1 blijft terugkomen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi BLS motor

Hallo,

Wie kan mij helpen of heeft een tip:
Paar weken geleden lampje motormanagement gaat branden..een aantal dagen later ook melding van vervuiling roetfilter. garage zei namelijk dat ik nog wel ene aantal dagen kon rijden.
Uit laten lezen met faq computer: P2015 positiesensor klep inlaatspruitstuk, rij 1 onwaarschijnlijk signaal..vaker uit laten lezen en soms staat er ook sporadisch..

wat is er gedaan:
gasregeleenheid klep vervangen(weer rijden, melding komt terug)(deze kwam wel van de sloop maar was zo goed als nieuw, heb ook begrepen dat deze niet heel vaak stuk gaan.
partikelsensor vervangen omdat roetfilter steeds vevuilde(weer rijden, melding komt terug)
bedrading langs gelopen, stekker, massapunten(niks gevonden)(weer rijden, melding komt weer terug)
software vervangen(melding blijft)

storing eruit gehaald, rijden en na 5 km weer het zelfde probleem. de roetfilter is ook rijdend schoongemaakt maar wordt weer vuil door de wellicht oorspronkelijke storing p2015.

als laatste is nu de egr klep gereinigd. melding eruit weer rijden en weer na 5 km komt weer dezelfde melding P2015.

Wat kan dit zijn of wat is de tip om naar te kijken

degene met de eerste gouden tip krijgt van mij een fles berenburg.

mvg. johan koenen

Geplaatst door

johankoenen (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zal een electrisch probleem zijn zo te horen en ik denk een kabelbreuk ergens. Wat je kan doen is een actuatortest uitvoeren met de testkast, die stuurt dan deze klep steeds aan en uit en dan kun je horen of hij goed klinkt maar ik denk een draadbreuk en dan zal je moeten gaan meten van de stekker naar de stekker van motor ecu. De draden per stuk op onderbreking controleren en ook of de draden onderling niet tegen elkaar liggen en ook of de draden niet aan massa liggen. Bij VW komt dit vaker voor en dan vaak een draadbreuk in de geribbelde kabelboom hoes ter hoogte van de starmotor, draden liggen dan open en met name de in elkaar getwiste draden.

ricky 10
badge

11 jaar

dag Ricky,

bedankt voor je gedetailleerde feedback. zal het doorgeven. hij gaat nu naar een andere garage. afspraak staat aankomende dinsdag. ik hou u op de hoogte. als dat het is komt de fles berenburg u kant op als blijk van waardering

de vorige garage had wel alle bedrading bij langs gelopen zeiden ze..stekkers, massapunten etc..volgens hun zag het er goed uit..ff afwachten dus..ik hoorde ook nog van een andere garage over tandwieltjes die versleten waren in de klep???????? heeft u nog andere ideeen naast de bedrading bij langs gaan..stel dat dat het niet zou zijn..

let op mensen ben nog steeds op zoek naar meerdere mogelijke oplossingen..

met vriendelijke gr.

johankoenen 0

11 jaar

Mocht ik gelijk hebben dan hoeft dat niet hoor :)
Van die tandjes klopt ook maar "een zo goed als nieuwe van de sloop gehaald" dan is dat het normaal niet maar het zou kunnen natuurlijk omdat dat juist wel vaker voorkomt, ook dat hoor je dan met die actuatortest, je hoort dan het motortje heen en weer gaan (wat goed is) maar dan met een bijgeluidje wat wordt veroorzaakt door dat afgebroken tandje. Zoiets als dit:

http://img42.imageshack.us/img42/4096/im...

Nou laat maar weten wat die garage zegt.

ricky 10
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.