Hallo allemaal,
Heeft iemand of is iemand bekend met het oliepomp meenemer probleem van de 2.0 tdi motoren?
Ik kwam namelijk dit Duitse artikel tegen. Ik schrok er nog al van.
http://www.sgaf.de/content/20-tdi-motor-...
mvg Eric
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja dat hebben we wel vaker gehad dat de as slijt waardoor de oliepomp niet meer meedraait uiteindelijk. Vw is vaak erg goed in het veranderen van iets wat goed is (wat al decennia lang goed is) naar iets wat verrot werkt en uiteindelijk toch maar weer terug gaan naar de goede manier. Gelukkig gaan we binnenkort weer eens tandriemen vervangen ipv kettingen...ff kijken hoe een tandriem ook alweer vervangen moet worden hoor haha
Jazeker. Ik heb het aan den lijve ondervonden. Ik rij een Alhambra 2.0 TDI van juli 2007. In augustus 2010 kwam ik langs de snelweg stil te staan. En wat later bleek, zowel turbo als motorblok stuk. Schade: 10.000,-. En dat door een palletje van 10 - 15. Heel zuur.
Ik had de auto particulier gekocht. En de wagen viel al een jaar uit de garantie. Nog wel via de garage bij PON coulance aangevraagd. Daar wilde ze in eerste instantie niets van weten, maar uiteindelijk toch nog wat coulance kunnen regelen. Maar naar mijn gevoel veel te weinig. Ik ben op zoek naar personen die dit ook hebben meegemaakt.
Ik lees daarom het artikel afkomstig uit Duitsland met veel interesse. Kennelijk is het een probleem dat niet bij mij alleen heeft gespeeld. En wellicht kan ik het dan ook nog een keer gooien op productaansprakelijkheid. Kennen jullie mensen met vergelijkbare problemen?
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar