👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Wij hebben een Seat Alhambra 2.0 TDI van 2010 staan en die houdt in bij 2300 toeren, het is een kort schokje dat gepaard gaat met een soort van zoemend geluid dat onder de motorruimte vandaan komt.
De vacuumklep (n75) voor de sturing van de turbo is al vervangen de turbo druk loopt op tot 1.9 bar maar het probleem doet zich al voor bij 2300 toeren en eingelijk alleen maar als je het gas stabiel houdt bij dit toerental.
Wanneer je het gas vol onderin houdt dan merk je niets.
We hebben de motor ecu uitgelzen maa er staat geen foutcode in.
De moeilijkheid is dat je stationair niets kunt vernemen, de motor loopt dan netjes.
Wij hebben de turbodruksensor ook gewisseld met die van een andere auto maar ook dit maakte geen verschil.
Ik vermoed dat de schoepen van de turbo klemmen of vastzitten, ik zou dan ook graag willen weten of dit ook al bij iemand al is voorgekomen.
Het is een rotstoring omdat er stationair niet veel te meten is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
egr ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar