Seat Leon: Problemen na inbouw Xenon verlichting

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 SR

Hallo,

Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem??

Na het inbouwen van een Xenon-kit heb ik de volgende klachten. Ik weet zeker dat ik hem goed heb aangesloten (kan niet missen):
De lampen werken prima, maar zeer regelmatig, als ik een zware stroomverbruiker aanzet zoals de achterruitverwarming of de airco gaan de lampen uit en weer aan, begint het ABS lampje op het dashboard te branden, tesamen met een piepend alarmsignaal. Ook springt op dat moment mijn radio even uit.

Het is net of de spanning even inzakt. Ik heb de accu en de dynamo al door gemeten, en dit is het probleem niet, die geeft tijdens het stationair draaien netjes 14volt af.

Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan zijn, en wat een mogelijke oplossing hiervoor is??

Mvgr

E. Mellema

emellema

Geplaatst door emellema (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

johan1989 (0) PRO, 15 jaar geleden

kling tog wel een beetje als accu of dynamo heb je ook al ff naar de massakabels en punten gekeken

emellema (0), 15 jaar geleden

[quote=johan1989]kling tog wel een beetje als accu of dynamo heb je ook al ff naar de massakabels en punten gekeken[/quote]
Ik zal wel ff controleren of deze massapunten niet geoxideerd zijn. Bedankt!!

sjaak10918 (0) PRO, 15 jaar geleden

Kan wel goed aangesloten zijn (wat betreft werking) maar misschien een zware belasting van een draad / zekering waardoor je een spanningsdip hebt.

emellema (0), 15 jaar geleden

[quote=sjaak10918]Kan wel goed aangesloten zijn (wat betreft werking) maar misschien een zware belasting van een draad / zekering waardoor je een spanningsdip hebt.[/quote]
Ok, dit zou mogelijk kunnen, maar dan vind ik wel vreemd dat het niet altijd gebeurd. De ene dag is het goed, en een dag later gebeurt het weer wel. Misschien toch een slecht contact??
Maar mocht het toch een soort van overbelasting zijn, hoe zou het dan op te lossen zijn? Ik heb ook ergens iets gelezen over een weerstandskabel ertussen?

tedkroon (0), 15 jaar geleden

De multivib generator van de ballasten geven wellicht interferentie naar ander gevoelige apparatuur. Het verbruik is lager dan halogeen tenminste bij de 35 w uitvoering, zodat het geen belasting probleem kan zijn. Misschien een andere plaats v/d ballasten of relais kabel of een paar condensators (elco'svan ca. 2000 microfarad) over de voeding v/d ballasten, geven misschien minder storing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.