auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Leon: Problemen na inbouw Xenon verlichting

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 SR

Hallo,

Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem??

Na het inbouwen van een Xenon-kit heb ik de volgende klachten. Ik weet zeker dat ik hem goed heb aangesloten (kan niet missen):
De lampen werken prima, maar zeer regelmatig, als ik een zware stroomverbruiker aanzet zoals de achterruitverwarming of de airco gaan de lampen uit en weer aan, begint het ABS lampje op het dashboard te branden, tesamen met een piepend alarmsignaal. Ook springt op dat moment mijn radio even uit.

Het is net of de spanning even inzakt. Ik heb de accu en de dynamo al door gemeten, en dit is het probleem niet, die geeft tijdens het stationair draaien netjes 14volt af.

Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan zijn, en wat een mogelijke oplossing hiervoor is??

Mvgr

E. Mellema

Geplaatst door

emellema (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kling tog wel een beetje als accu of dynamo heb je ook al ff naar de massakabels en punten gekeken

johan1989 0
badge

16 jaar

[quote=johan1989]kling tog wel een beetje als accu of dynamo heb je ook al ff naar de massakabels en punten gekeken[/quote]
Ik zal wel ff controleren of deze massapunten niet geoxideerd zijn. Bedankt!!

emellema 0

16 jaar

Kan wel goed aangesloten zijn (wat betreft werking) maar misschien een zware belasting van een draad / zekering waardoor je een spanningsdip hebt.

sjaak10918 0
badge

16 jaar

[quote=sjaak10918]Kan wel goed aangesloten zijn (wat betreft werking) maar misschien een zware belasting van een draad / zekering waardoor je een spanningsdip hebt.[/quote]
Ok, dit zou mogelijk kunnen, maar dan vind ik wel vreemd dat het niet altijd gebeurd. De ene dag is het goed, en een dag later gebeurt het weer wel. Misschien toch een slecht contact??
Maar mocht het toch een soort van overbelasting zijn, hoe zou het dan op te lossen zijn? Ik heb ook ergens iets gelezen over een weerstandskabel ertussen?

emellema 0

16 jaar

De multivib generator van de ballasten geven wellicht interferentie naar ander gevoelige apparatuur. Het verbruik is lager dan halogeen tenminste bij de 35 w uitvoering, zodat het geen belasting probleem kan zijn. Misschien een andere plaats v/d ballasten of relais kabel of een paar condensators (elco'svan ca. 2000 microfarad) over de voeding v/d ballasten, geven misschien minder storing.

tedkroon 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.