close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: pruttelende bokkende motor bij stationair en verhoogd stationair

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1f (1,6)

wie kan mij helpen? ik word er gek van. motortje loopt onregelmatig stationair en ook bij verhoogd stationair. accelereren en op snelheid doet die het prima. Je hoort hem af en toe ploffen in de inlaat of in de uitlaat,wie weet mag t zeggen. Gasklephuis is al gereinigd en in basisafstelling gezet,bobine,bougies en kabels v.v. vacuumslangen gecontroleerd. Heb hem ook uitgelezen,geeft dan alleen een fout op de nokkenaspositiesensor(in mij geval de hall-sensor in de ontsteking)aan,als de motor draait is de fout weg,volgens mij is dit standaard bij dat soort motoren???. Het enige wat opvalt is dat de katalysator trilt,herrie maakt bij stationair. Komt wel aan zijn co waarde. Is het de moeite om de motor te laten draaien zonder katalysator ertussen en kijken of het probleem dan weg is of hebben jullie nog andere tips? alvast bedankt.

Geplaatst door

hobbybobby (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klinkt als een lek in het inlaatspruikstuk vanwege het ploffen.Aangezien het vacuum helemaal weg valt bij volgas klopt het wel dat hij dan goed loopt.Probeer eens met remmenreiniger te spuiten op het hele inlaat traject,als er ergens een lek zit zal dit meegezogen worden en gaat de motor anders lopen.De co zal dan ook even stijgen en het hc en o2 dalen op de kast.
Het co is niet het enige waar je naar moet kijken he,hc en o2 zijn ook heel belangrijk.
Idd de code van de halsensor is normaal bij deze motoren.

m.v.g Otto van Dijk.

dag otto, ik moet inderdaad het hele traject maar eens met remreiniger inspuiten en ik zal vd week ff alle waarden van de 4 gastester hierop gooien. bedankt voor t meedenken. ik ga er van de week mee aan de slag. gr.

hobbybobby 0
badge

13 jaar

gister een 4 gas test gedaan stationair: lambda =1.007
co= 0.05
c02=15.2
o2= 0.17
hc=25

3000 toeren : lambda= 1.005
c0=0.15
co2=15.0
o2=12
hc=14
volgens mij mankeert hier niks aan. Ik heb het hele inlaattraject nog niet ingespoten met remreiniger. Gister vond ik die motor er te heet voor. Ga ik nog doen. gr.

hobbybobby 0
badge

13 jaar

hey hallo heb je het inlaattraject al gecontroleerd.
de voetpakking van de monotroniccarburateur willen wel eens scheuren.
is makkelijk te testen moet je even aan de aanzuigbuis trekken als de auto loopt.

sweben 0
badge

13 jaar

hoi sweben, dank voor je reactie.ik heb al diverse malen aan me gasklephuis gerommeld en ongespoten met remreiniger zonder succes. ik heb van de week ff een compressietest gedaan, die was netjes,alle cilinders een barretje of 12. ben er nog steeds niet achter wat het is. ik wacht op de gouden tip

hobbybobby 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.