Zaterdag ochtend starte ik mijn auto en ik hoorde een raar geluid bij het stationair draaien nadat ik hem gestart had, het klonk alsof er een beetje water verpompt werd, "fw fw fw" om de seconde, na enkele km te rijden ben ik gestopt om nog eens te luisteren en toen was het weg, ik heb nu al een goede 800 km gereden en voorlopig nog niks gehoord maar ik maak me toch zorgen, mijn seat dealer is juist voor 2 weken in verlof en ik moet zondag terug nr Duitsland rijden weer een goede 700km, een tijdje terug hoorde ik een ander geluid boven op de normale moter geluiden ook in het weekend wanneer iedere garage dicht is en dan is de spankop en rol vastgelopen, met een nieuwe alternator, spankop, rol en sleepkosten tot gevolg, ook merk ik sinds een tijdje dat mijn auto soms gaat trillen boven de 2000tr/min maar dit is niet altijd het geval. ik merk ook dat de moter een beetje minder vermogen begint te geven en het verbruik is gedaald sinds de vervanging van de alternator en spanrol en kop +aandrijfriem. het gloeidraad lampje blijft soms een beetje langer branden wanneer ik de auto wil starten dat is ook al een geruime tijd maar mijn dealer had daar geen echte verklaring voor,hij had de foutcodes uitgelezen en en er zat iets bij ment de temp.sensor hij heeft de contacten gereinigd. maar dit was omdat de motor bij stationair draaien soms van 900tr/min naar 1100tr/min ging. en dit komt nu niet meer voor. kan iemand me helpen. mag ik gewoon blijven rijden tot mijn garage uit verlof terug is of zou ik best een andere dealer opzoeken voor dit probleem?
Ik heb een ongeveer een 130000km gereden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Om er zeker van te zijn zou ik gewoon even een andere garage bezoeken en hun een diagnose laten stellen..dan weet je tenminste zeker wat het probleem is,of waar je aan toe bent..
Gr Stefan
alvast bedankt voor je snelle respons, naar 3 garages gebeld alle drie ook in verlof, in de tussentijd doet mijn auto het nu terug prima, maar binnenkort moet ie toch een kleine beurt hebben en ga ik hem laten uitlezen, heb ondertussen met iemand gepraat, en het trillen van het stuur zou kunnen komen door de bandenof de uitlijning ervan.
15 jaar
Laat even weten hoe het afgelopen is,de banden kunnen ook de trilling veroorzaken inderdaad.
15 jaar
Bij hevige regenval of na het auto wassen kreeg ik water binnen vooraan de rechter voorstoel en bij nader kijken kwam het van onder het handschoenenkastje, vroeger had ik al eens waterinsijpeling gehad achter de twee voorstoelen, maar dit kwam door de deuren, die daarna opnieuw afgekit werden, nu na wat zoeken heb ik het probleem gevonden, de rubber die de pollenfilter beschermt onder het voorraam zat blijkbaar niet goed na het vervangen en al het water van het raam kwam via de pollenfilter zo in het ventielatiekanaal terecht en zo lekte er water naar binnen. de pollenfilteren autobekleding gedroogd en de rubber goed gestoken en alles was verholpen.
15 jaar
[quote=Little man]Zaterdag ochtend starte ik mijn auto en ik hoorde een raar geluid bij het stationair draaien nadat ik hem gestart had, het klonk alsof er een beetje water verpompt werd, "fw fw fw" om de seconde, na enkele km te rijden ben ik gestopt om nog eens te luisteren en toen was het weg, ik heb nu al een goede 800 km gereden en voorlopig nog niks gehoord maar ik maak me toch zorgen, mijn seat dealer is juist voor 2 weken in verlof en ik moet zondag terug nr Duitsland rijden weer een goede 700km, een tijdje terug hoorde ik een ander geluid boven op de normale moter geluiden ook in het weekend wanneer iedere garage dicht is en dan is de spankop en rol vastgelopen, met een nieuwe alternator, spankop, rol en sleepkosten tot gevolg, ook merk ik sinds een tijdje dat mijn auto soms gaat trillen boven de 2000tr/min maar dit is niet altijd het geval. ik merk ook dat de moter een beetje minder vermogen begint te geven en het verbruik is gedaald sinds de vervanging van de alternator en spanrol en kop +aandrijfriem. het gloeidraad lampje blijft soms een beetje langer branden wanneer ik de auto wil starten dat is ook al een geruime tijd maar mijn dealer had daar geen echte verklaring voor,hij had de foutcodes uitgelezen en en er zat iets bij ment de temp.sensor hij heeft de contacten gereinigd. maar dit was omdat de motor bij stationair draaien soms van 900tr/min naar 1100tr/min ging. en dit komt nu niet meer voor. kan iemand me helpen. mag ik gewoon blijven rijden tot mijn garage uit verlof terug is of zou ik best een andere dealer opzoeken voor dit probleem?
Ik heb een ongeveer een 130000km gereden[/quote]
Dit is toch onvoorstelbaar???? Er word tijdens uitlezen vastgesteld dat er "iets" met de temperatuursensor is, gaan ze de contacten schoonmaken! Het is een bekent probleem dat de sensor gewoon stuk gaat, dit moet toch bekent zijn en dan vervang je die toch? Dat geluid dat je omschrijft kan gewoon een multiriem zijn, vooral wanneer er een van het merk Gates opzit.
Jos.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar