Ik ben benieuwd of iemand het antwoordt weet op de volgende vraag.
2 jaar geleden ga ik naar de keuring. De wagen wordt door de keuringsmeester naar binnen gereden en zet hem meteen op de rollerbaan om de remmen te testen. Na de keuring bleek dat de rembekrachtiger kapot was gegaan net op het moment dat de wagen op de rollerbaan getest werd. Dit was wel heel frappant dat het net nu moest gebeuren, toeval zou je denken!
Enfin de rembekrachtiger vervangen door een op de sloop gehaalde rembekrachtiger. Probleem opgelost!
Het jaar daarna ( lees eind 2014) breng ik mijn wagen weer naar de keuring en wat denk je? Jawel , weer precies hetzelfde!!!!
Hoe is dit in godsnaam mogelijk??????????? Ja, weer vervangen en daarna probleem opgelost. Maar wie weet hoe dit nu kan? Er moet toch meer aan de hand zijn? Ik bedoel er moet toch een onderliggend probleem zijn die dit veroorzaakt?
Het enige wat ik ooit voor mankementen aan deze wagen heb gehad is dat mijn remlicht schakelaar eens vervangen is geweest.
(Na dat mijn voorgloei lampje bleef knipperen)
Voor de rest heb ik met deze uitstekende motor nog geen enkele problemen gehad als het reguliere onderhoud.
Wie herkent dit en weet waar ik het moet zoeken voor ik eind dit jaar weer naar de keuring moet en ............................
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je haalt een gebruikt onderdeel , wat is de staat ?
Bij een remproef wordt zo een onderdeel zwaarder belast dan onder normale omstandigheden , als deze dan al niet meer optimaal is qua staat , tja , domme pech ?
Maar wat ging er precies kapot ?
Kaleido 1 bedankt voor je reactie. de staat van dat gebruikte onderdeel is getest.
Maar daar gaat het niet om . Er gebeurd 2 x hetzelfde bij een keuring. En de eerste keer was dat met de "originele" rembekrachtiger. Daar zit ongeveer precies een jaar tussen. Het zou domme pech zijn wanneer dit op elk willekeurig ander moment was gebeurd.
Je vraagt wat er kapot ging, tja de rembekrachtiger want na die vervangen te hebben was het opgelost.
Denk jij aan iet anders?
9 jaar
een 2e hands rembekrachtiger is nooit aan te raden
op de sloop komt er vaak water in zodat het membraam wordt aangetast
bij extra druk op de remmenbank kan die het dus begeven
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar