Goedenmorgen.
Deze seat stopte ermee,de wegenwacht constateerde een verbrande rotor,na deze vernieuwd te hebben stopte de auto weer(na een half uur) en de wegenwacht constateerde weer dat de rotor was verbrand.
Klant heeft de auto naar onze werkplaats gesleept,vanochtend liep de motor gewoon.
De rotor is inderdaad gesmolten(daar waar de vonk de punten inde kap passeerd)
Ik heb nu een nieuwe rotor en kap geplaatst en een proefrit gemaakt (zie nu niets aan de rotor)
Volgens de wegenwacht komt het inbranden door een defecte hall-gever maar ik kan dit niet rijmen.
Heeft iemand dit weel eens aan de hand gehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vaak zijn de bougiekabels en vooral de ontstoringsdoppen kapot.
Hans
Door slechte kabels loopt de spanning vaak erg hoog op! Oude koolstof boegiekabels veroorzaakten dit ook vaak, net als onstoorde boegiekappen (zie ook bericht van Hans W). Het kan ook een slechte bobine zijn die dit veroorzaakt.
Ruud
wel juiste bougies gebruiken , niet denken van het zal wel vonken
De verbrande rotor is niet meer voorgekomen na vervanging van de verdelerkap.wel viel de auto nog steeds stil bij uitlezen geen dtc,s.
na vervanging van de verdeler(hallgever)is ook dit probleem verholpen. dank u voor het meedenken.
kawa1: we zitten hier wel op een prof.site
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar