wij zijn met de cordoba naar kroatie gereden. Aangekomen wil hij enkel nog starten als je vol gas geeft.
Startmotor lijkt weinig moeite te doen, klok en dagteller resetten. Bij 2 de ker starten probeert hij mestal iets langer.
bij vol gas start ie van de eerste keer.
Ik dacht aan de batterij aangezien die al vrij oud is. Maar ik meet in rust (motor af)nog steeds 12,7 volt. Kan die alsnog defect zijn?
Iemand met mogelijke oplossingen?
De zogenaamde onderhoudsvrije batterij heeft genoeg gedestilleerd water dus dat is het niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Spanning zegt niet veel over het niveau van de accu in rust. Als je dagteller steeds reset is het meestal een gevolg dat de startspanning te veel daalt doordat hij te weinig stroom kan leveren met als gevolg dat de spanning te laag wordt (< 9V). Nieuwe accu zal dit probleem oplossen.
Batterij is vervangen en het probleem is minder. Nu start hij in koude toestand terug van de eerste keer. Na een hele tijd rijden hier in de bergen en dus met hete motor wil hij nog steeds niet van de eerste keer en zonder gas te geven. Klok en dagteller reseten niet meer. Batterij zal dus wel eol geweest zijn, maar mssn is de startmotor ook?
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar