Seat Cordoba: seat cordoba 1998 1.6 aft

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik Heb Een Seat Cordoba als Ik Hem Smorgens Start En Stationair Laat Lopen Slaat Hij Na Ongeveer 2 Minuten Af En Heb Dan Nergens Geen Vonk Meer Op De Bougies,gekeken Af Ik Bij De Ontstekingsmodule Een Vonk Kreek Dit Was Ook Niet Het Geval,ontstekingsmodule Vervangen En Starten Lopen Voor 2 Minuten.weer Nergens Geen Vonk Te Bekennen.weet Iemand Misschien Waar Ik Verder Kan Kijken.

Mvg
Patrick

meinhardt

Geplaatst door meinhardt (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 14 jaar geleden

Deze vraag is in de juiste rubriek gezet.

moderator.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Patrick,

Wat versta je onder de ontstekingsmodule ? Ik neem aan dat je de ontsteking zelf bedoelt, dus het gedeelte waar je de verdeelkap opzet ?? Dit is het gedeelte waar de Hall-gever inzit ( BDP sensor )

Deze kan je probleem veroorzaken, maar ook je bobine! Start de motor eens en sproei de bobine eens nat, als hij gelijk afslaat, weet je hoelaat het is..

Anders even op de ontsteking meten of er nog spanning en een puls aanwezig is, geen puls = hallgever kapot.

Gr Stefan

Hans4040 (310) PRO, 14 jaar geleden

Hall gever? Je bedoeld waarschijnlijk Hall sensor...

meinhardt (0), 14 jaar geleden

Beste stefan,ik heb de hele bobine en module vervangen voor een nieuwe,zodra als de auto warm word slaat hij af en krijg ik geen spanning meer op de module en bobine.mvg patrick

meinhardt (0), 14 jaar geleden

Inmiddels heb ik de bdp sensor ook vervangen.(starten weer 2 minuten lopen en slaat hij weer af)weer nergens geen vonk te bekennen.Zal alleen maar ritjes van 2 minuten moeten maken haha.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Patrick,

Die module die je vervangen hebt, is dat het geval waar je de verdeelkap opzet ?

Als je deze vervangen hebt, word het misschien wat moeilijker..

Kijk eerst eens naar het motorregel relai, weet je niet welke het is ? Geef dan even de nummers die boven op de relai's staan, zijn die ook allemaal goed,

Controleer dan eens de stekker op de ECU, misschien is deze door vocht aangetast en maken ze ( meerdere aansluitingen ) geen contact meer..

Vind je hier ook niks, laat hem dan eens uitlezen en kijk even in de meetwaarde blokken.

En ja, als de supermarkt naast de deur ligt, kun je hem nog altijd als boodschappen auto gebruiken :)

Gr Stefan

meinhardt (0), 14 jaar geleden

Beste Stefan,heb de relais 30 en 167 vervangen,deze zijn goed.de ecu stekker heb ik ook al zuivergemaakt.pfffffffff,helpt nog niet.vandaag laat ik hem uitlezen ben benieuwd wat daar uit komt.en tja.heb deze auto voor te verkopen en het is een mooie auto dus jammer voor hem naar de sloop te brengen.haha.laat jullie wel weten wat er uit is gekomen.mvg patrick meinhardt

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Patrick,

Noteer indien aanwezig even de storingscode's incl nummer hier neer na het uitlezen..

Gr Stefan

meinhardt (0), 14 jaar geleden

Beste Stefan,computer gaf krukassensor aan,geloof foutcode 5504 als ik me niet vergis.deze heb ik nu besteld en heb ik morgen binnen.dus hou je op de hoogte.groetjes patrick

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Patrick,

Volgens mij heeft deze geen losse krukaspositie sensor..

In #6 gaf je aan dat je de BDP sensor vervangen had, welke was dit precies of waar zat deze ? De BDP sensor is hetzelfde als een krukaspositie sensor, alleen een andere benaming.

Let op, sommige types geven deze sensor standaard aan als hij enkel op contact staat en de motor dus niet loopt.

Gr Stefan

meinhardt (0), 14 jaar geleden

Beste Stefan,de bp sensor die ik vervangen heb zit onder de ontstekingskap en de bobine(module) die ik vervangen heb boven tegen het chassis.hij geeft aan bij de computer dat het de krukassensor is ook wel klopsensor genaamd.deze heb ik vanmiddag binnen dus dan weet ik meer en laat ik het je wel weten.mvg patrick

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hallo Patrick,

Ik vrees dat je probleem niet door de klopsensor veroorzaakt word, mocht deze kapot zijn of een storing aangeven, dan zal de motor altijd wel blijven lopen, al dan niet met verminderd vermogen, de klopsensor is zo'n rond achtig ding wat met 1 bout op de motor vast zit.

Mocht je hem er al afgehaald hebben, maak dan de pasvlakken mooi schoon en draai hem met een moment sleutel vast op 20NM, dit komt vrij nauw! Draai je hem te vast, kan de storing alsnog terug komen, wel moet je dan zeker zijn dat de sensor ook echt kapot is, en het niet aan de stekker of bedrading ervan ligt.

Ik weet niet wie dat verteld heeft, maar een krukaspositie sensor is geen klopsensor, zijn 2 aparte sensoren en hebben beide een andere functie.

Gr Stefan

meinhardt (0), 14 jaar geleden

Beste Stefan,

je hebt inderdaad gelijk.het is de andere sensor die het is.er zitten er 2,1 loopt in de motorblok en 1 loopt naar de krukas en het is degene die naar het krukas loopt,deze zit niet met een boutje vast.daar moet je de motorsteun van losmaken om hem te demonteren.je hoort van me.groetjes

meinhardt (0), 14 jaar geleden

Beste Stefan,ik kan weer langer als 2 minuten rijden met deze auto,haha,het probleem is opgelost en het was de vliegwielsensor die stuk was.dus je kunt deze auto nu kopen haha,zie fotos www.meinhardtats.nl.nog even polijsten en poetsen en heb weer een auto waar ik iemand gelukkig mee kan maken.wil je hierbij even bedanken voor je hulp en misschien weer tot een volgend probleem.groetjes patrick meinhardt.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Mooi om te horen Patrick..

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.