Seat Ibiza: Seat Ibiza 1.4 BJ 2000 gasklep problemen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Na een nieuwe startmotor te hebben gemonteerd en de accu aangesloten krijg ik een EPC lampje brandend de auto uitgelezen en er zijn twee fouten nl:
17951 Angle sensor 1 for Throttle Actuator G187 Signal to low
17580 Angle sensor 2 for throttle actuator G188 Sinal to low
De fouten zijn niet te resetten en blijven erin ik heb de bekabeling al gecontroleerd op vocht kabel breuk dit is niet het geval.
Ik heb geen elektisch schema zou ik zou niet weten wat ik zou moeten meten.
De gas klep is schoon gemaakt en zelfs vervangen de fout blijft.
Als ik de fout weg kan krijgen kan ik de gas klep opnieuw inleren.
Weten jullie nog iets waar ik naar kan kijken.

Mvg.

Harry

harrymelsen

Geplaatst door harrymelsen (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Dus je hebt de gasklep al vervangen (nieuw of sloop?) en nog steeds deze storingen?
Dan blijft eigenlijk alleen de bedrading hiervan over of de motorcomputer.

harrymelsen (0), 11 jaar geleden

Ja de gasklep is al vervangen maar als ik de bedrading moet gaan controleren of door meten wat moet ik meten en waar ik heb geen schema.

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Ja das niet uit te leggen, daarvoor moet je echt een schema hebben en ook weten wat en hoe je moet meten.

Alleen je zegt dat het na het vv van startmotor is gekomen, je kan dan misschien de kabelboom die als het goed is langs startmotor loopt (of in de buurt daarvan) controleren op een breuk oid. Kan zijn dat je wat hebt beschadigt tijdens startmotor vv. Anders zou ik een goede diagnose laten doen door een garage die veel met vw/seat doet.

harrymelsen (0), 11 jaar geleden

Ricky bedankt voor je response op deze klacht als G187 en G188 by elkaar in de Gasklep zitten dan is het best mogelijk dat ik tijdens de startmotor verwisselen de kabelboom beschadigt heb ik zal in het weekend de kabelboom proberen tevolgen.
En doormeten als ik wat vind of niet laat ik het weten.

harrymelsen (0), 11 jaar geleden

ben inmiddels een paar weken verder maar de auto heeft nog steeds het zelfde probleem ik heb de kabelboom volledig gecontroleert geen beschadigingen de stekkers gecontroleert geen vreemde dingen heeft iemand een ander idee ik wordt inmiddels gek er van

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb je ook de bedrading doorgemeten op de juiste manier en volgens een schema?
Ik denk toch dat je de bedrading van gasklephuis naar de motor ecu moet doormeten (zeker met deze 2 foutcode's) , en ook de draden met elkaar onderling doormeten of ze niet tegen elkaar aan liggen of iets dergelijks maar daar heb je echt een schema voor nodig en kennis met meten.
Als je schema hebt (even vragen bij de dealer want een beetje dealer geeft je wel een printje) dan stekker los van gasklephuis en ook die van de motor ecu en dan met een ohm meter meten op stekker van gasklephuis pinnetje 1 met pinnetje 2, dan pinnetje 1 met pinnetje 3 enz enz enz, op deze manier meet je of ze tegen elkaar liggen, als je alle combinatie's hebt gehad en je hebt geen verbinding met elkaar (dat mag niet) dan meten van pinnetje 1 van gasklephuis naar het betreffende pinnummer op de motor ecu (deze moeten wel verbinding hebben) en dan pinnetje 2 doormeten naar betreffende pinnetje op de motor ecu enz enz. Mocht dat fout zijn dan weet je wat er aan de hand is (bedradingsfout) en mocht het doormeten toch goed zijn maar je hebt nog steeds de storing dan blijven er 2 dingen over: of gasklephuis of motor ecu stuk. Als je op zeker speelt dan alle draden van gasklephuis naar motor ecu vervangen (buitenom leggen) en mocht het dan nog voorkomen dan of motor ecu of gasklephuis stuk.

harrymelsen (0), 11 jaar geleden

Ricky bedankt voor je reactie ik ga uit op een schema en meten dit weekend ik hoop dat ik het kan vinden.

harrymelsen (0), 11 jaar geleden

Na een schema te hebben gevonden opnieuw de bedrading door gemeten deze is helemaal goed geen weerstanden in de draden of kortgesloten van elkaar.
De voeding spanning gemeten naar de ecu deze is goed.
Het gaat er naar uitzien dat ik een andere ECU nodig heb.
Als iemand nog een ander idee heeft laat het me horen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.