Goedemiddag alle vakmannen en autoliefhebbers,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met jullie kennis en ervaring :) Na +- 40000KM te hebben gereden kon ik in eens niet meer schakelen, de auto is toen 1 jaar oud. Bij de Seat dealer hebben ze een nieuwe koppeling en drukgroep vervangen binnen de garantie. Ze zeiden dat de drukgroep kapot was. Nu bij +-80000KM kreeg ik dezelfde probleem weer, auto is nu 2 jaar oud. De Seat dealer heeft nu ook de koppeling en drukgroep weer vervangen. Nu zijn ze bezig om te kijken of ze met coulance 70% korting of helemaal te claimen bij Seat garantie. Het vreemdste is dat de oorzaak niet achterhaald kan worden. Ik heb het na gevraagd of de koppeling wel of niet versleten was, maar dat was dus niet zo. Ik reed nooit met mijn linkervoet op de koppeling pedaal en ik schakel zelden verkeerd. De versnelling in rammen doe ik ook nooit.
Weten jullie wat de oorzaak zal kunnen zijn dat het steeds kapot gaan?
Heeft iemand de tekening voor mij zodat ik kan zien hoe de drukgroep en koppeling werkt?
SEAT IBIZA V ST (6J8) 1.2 TDI (75Pk) Diesel, bouwjaar mei 2012 en model 2013
Ik maak mij ernstig zorgen dat het straks weer gebeurt.. :(
Heel erg bedankt voor het helpen en meedenken!
Gr. Ming
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je trek niet iets met de auto , zware aanhanger , durf de vraag haast niet te stellen , maar toch .
Beste Kaleido,
Hahaha, ik wist dat die vraag zal komen :) nee, geen trekhaak, geen dakkoffer, geen extra zware belasting. Normaal rijd alleen ik of mijn vrouw in. Bij uitjes wij met drie kleine kinderen van 20kg. Met de 75PK diesel redden wij net met onze gezinnetje en 2 koffers achterin :D
en de kilometers maken wij voornamelijk op de snelweg met cruise control...
Gr. Ming
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar