close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: Zekering 13 brandt steeds door.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4

Het is een auto van April 2006.
Type IV (6L1)

Een paar dagen geleden onder het rijden werd het stuur ineens heel zwaar.
Na wat speurwerk op internet verwees iedereen naar de stuurbekrachtigingsmotor, wat overigens een duur grapje is.
Het blijkt dat de zekering (nummer 13 steeds doorbrandt. Op deze groep zitten de stuurbekrachtiging, het gasklep huis en Verwarmingsweerstand.

Inmiddels heb ik alles losgekoppeld, dus de bekrachtigingsmotor, de ventilator, de verwarmingsweerstand en de EGR klep.
Maar de zekering blijft doorbranden.

Toen ben ik verder gegaan om alle connectoren los te halen die ik kon vinden: Van de radio, LPG installatie, verlichting, dynamo enz enz. maar de zekering blijft doorbranden, dit gebeurt al als je het contact aan zet, dus dan start je de motor nog niet.

Wellicht is het een kortsluiting in een kabelboom ofzo, maar heeft iemand een ander idee wat het zou kunnen zijn? Misschien heeft iemand dit wel aan de hand gehad.

Hoor graag van jullie.


Groet,

Mohsin.

Geplaatst door

mmukhtar (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat met de verwarmingsweerstand de verwarming van de carterventilatie wordt bedoeld. Sluiting hierin misschien (meegemaakt bij een audi). Zo staat het ook in het elektrisch schema.

Unikneet 0
badge

10 jaar

Hi Unikneet,

het blijkt inderdaad de verwarming van de carterventilatie te zij die het probleem veroorzaakt!
Ik heb wat tekeningen opgezocht, mocht iemand hetzelfde probleem hebben. Het is positie 31 in de eerste tekening. Dat gedeelte is ingezoomd in de tweede tekening.
Het is de ronde schijf, die zit net onder de inlaat spruitstuk. met een connector aan de zijkant.

Mocht er iemand zijn die nog aanwijzingen heeft over het onderdeelnummer of hoe het vervangen moet worden, dan houd ik me van harte aanbevolen.

Zodra ik meer weet hierover zal ik dit onderwerp sluiten.

Mijn dank zover.

mmukhtar 0

10 jaar

Hi Unikneet,

ik heb inmiddels ook het onderdeelnummer achterhaald, mogen even verifiëren bij de dealer.

Heb jij bij die Audi gewoon het onderdeel vervangen, of is het iets wat ook verholpen kan worden? zoals iets met corrosie ofzo.


Groet,

Mohsin

mmukhtar 0

10 jaar

Bij mij zat hij in de slang vanaf de carterventilatie naar de inlaat, dus net even wat anders, maar het principe is hetzelfde. Je hebt waarschijnlijk de stekker losgehaald en nu springt de zekering niet meer? Je moet wel even kijken of er geen olie of vocht in de stekker zit.

Unikneet 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.