close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: seat ibiza toerental probleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6k1 1.6 alm 55 kw

hallo mensen ik ben ten einde raad..

hier mijn verhaal

ik heb sins 2 maanden een ibiza en hij is sins een maand nogal raar te gaan doen

1 keer toen ik weg ging van huis zo erg dat ik gestopt ben en onder de moterkap ben gaan kijken en schrok me kapot
wand me uitlaat pijp onder me spruitstuk wat rood en rood gloeiend.
het toerental ging toen van de 1500 naar de 1200 en bleef maar schommelen daar tussen. toen heb ik hem op nieuw gestart en toen deed hij het weer goed.
ben toen gelijk naar de dealer geweest en die hebben hem uit gelezen en gaf de fout aan dat het gasklephuis vies was en de lamdasonde en te zwak signaal
dus gaven ze als tip. gkh schoon maken en op basis/0 stand zetten( bij de dealer) en lamda vervangen . dus ik heb dat allebij gedaan maar het probleem is niet op gelost.
heb intussen mijn koelvloeistof themeratuur sensor ook vervangen maar dat schijnt er ook niks mee te maken te hebben. na al deze handelingen is het schommelen minder maar hij blijft nu nog hangen bij de 1500 toeren 2 seconden en 1 seconden bij de 1200. de lamda spanning is koud 0.1 en als hij iets warmer word gaat hij naar de 0.4 en 0.6 beetje schommelen.

verder kan ik gewoon niks meer vezinnen ik heb de bobine net ook al vervangen maar ook geen verschil...

heeft iemand hier ervaring mee? en kan mij aub helpen .. ik baal hier zo erg van

gr jeroen

Geplaatst door

jeroen_vr_8@hotmail.com (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het zou kunnen dat je gasklephuis defect is, heb je hem nog eens laten uitlezen ?
Deze gaan wel vaker stuk, je kan kiezen voor een nieuw of laten reviseren bij bijv. actronics.

Audidriver73 75
badge

13 jaar

ik heb hem nogmaals uitgelezen en hij zegt singaal lamda zwak. Maar als ik met me voet of hand het gaspedaal iets indruk en hou hem op de 1600 toeren dan valt hij telkens terug naar de 1000 en voel je die veerkracht van het pedaal ook niet meer . Net alsof het gasklephuis het zelf doet. . .

Foutcode kan ook veroorzaakt worden doordat het mengsel veel en veel te arm is of omdat de uitlaat lek is.
Terug vallen van toeren gebeurt ook als het mengsel te arm is.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Hoe is het benzine verbruik? Gelijk of meer?

oldford 0
badge

13 jaar

de uitlaat is helemaal dicht dat heb ik net bekeken en gehoort. Ik zal de vacuüm slangen controleren. Zitten er nog slangentjes op die ik over het hoofd kan zien? Denk jij niet het gasklephuis dan?

ik heb net in een boek gelezen : arm mengsel --> veel zuurstof in de uitlaatgassen --> lambdaspanning laag.) en de computer zei dat de lambda spanning zwak was. Is in dit opzicht zwak en laag het zelfde? Er zit net een nieuwe lambda in.

het benzine verbruik is nu 1 op 12 gemiddeld. met mijn vorige ibiza met hetzelfde moterblok reed ik 1 op 15/16 dus 1 op 12 is wel overdreven veel vind ik. moet zuiniger kunnen

Vertalingen van foutcodes zijn meestal niet het sterkste punt van scanners.
Een (TE) laag signaal wordt soms zwak genoemd, soms lage input of laag voltage. Allemaal hetzelfde.
Lambda spanning bij koude motor vindt ik veel te laag - 0,1 volt is wel erg arm.

oldford 0
badge

13 jaar

[quote=jeroen_vr_8@hotmail.com]het benzine verbruik is nu 1 op 12 gemiddeld. met mijn vorige ibiza met hetzelfde moterblok reed ik 1 op 15/16 dus 1 op 12 is wel overdreven veel vind ik. moet zuiniger kunnen[/quote]
Overdreven veel ? Dan kun je beter diesel rijden denk ik..

Het ligt er maar net aan HOE en WAAR je rijd, dus veel binnendoor of alleen snelweg km's

stefan84 0

13 jaar

oke, en hoe kan ik dat oplossen? Dat dat voltage wat hoger komt te liggen? De stekker verbinding is gewoon degelijk en 100% goed passend en geen corrosie helemaal schoon. Zou een kabel breukje mogelijk zijn? En hoe vind ik die?

hallo heren,

ik heb zojuist een nieuw gasklephuis gemonteerd en het probleem is voor 50% weg hoe kan dat . er zit dus nog ergens wat. hij zakt vanaf de 3500 toeren heel snel naar de 1300 en dan heeeeeel slomotion naar de 900 best irritant als je hem uit laat rollen en bij de 1200 schokt hij een keer.

Heb je het nieuwe gasklephuis ook ingeleerd ?

Audidriver73 75
badge

13 jaar

ja ik heb hem ook weer ingeleerd, bij de dealer laten doen. Enig idee wat k nog kan proberen? Vacuüm slangen zijn goed en uitlaat lek vrij. Lamda vervangen,kvs themp vervangen, gkh vervangen, bougies + kabels en bobine. . . . . Ben ten einde raad

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.