Vandaag de auto van mijn zwager voor de derde keer naar de garage gesleep.
vanmorgen nog gewoon gestart en een paar uur later auto niet starten.
Motor draait rond maar slaat niet aan.
Zoals in de eerste regel is aangegeven de inca nu voor de derde keer bij de garage.
Ben zelf best wel technisch maar kon mijn zwager ook niet helpen.
Het probleem van soms niet starten is sinds een paar maanden.
Wat is er aan gedaan.
relais gloeibougies vervangen.
daarna twee weken gereden.
Weer niet starten.
Zekeringkast compleet vervangen.
Nu vandaag weer niet starten.
Bij eerste twee keren ben ik er niet bij geweest, maar nu hadden ze geen vertrouwen meer in de seat dealer en werd mij gevraagd om toch maar eens te kijken. waarom de auto niet wil starten.
Oké kap open en zwager laten starten. Tijdens het starten zag ik in de doorzichtige brandstof leiding geen enkel belletje, leek wel leeg.
Heb deze slang losgenomen op het brandstoffilter en zwager weer laten starten.
Inderdaad geen brandstof/ diesel.
Omdat ze al meer da 800,00 hadden versleuteld, heb ik ze toch geadviseerd om de auto naar de dealer af te slepen en daar het probleem te laten verhelpen.
Daar aangekomen mijn bevinding verteld. Dealer antwoorde: dat het nu waarschijnlijk de startblokkering op de vrijgave ventiel van de brandstofpomp de schuldige is.
Nou was mijn opmerking dan overbrug je deze , of sluit het ventiel rechtstreeks op de accu aan.
Dit was niet mogelijk en het opheffen van deze startblokkering op de brandstof pomp werd uitbesteed aan een specialistisch bedrijf. Mijn handen jeuken, is dit niet zelf te doen. Of waar zit dit bedrijf waar ik de seat kan brengen. De dealer wil niets zeggen!! maar wel rekeningen schrijven. Heb het idee dat er hier maar een beetje uitgewisseld word op hoop van zegen.
Hoor nog wat ze gevonden hebben, maar mijn vertrouwen in deze dealer word er niet beter van.
Wie heeft nuttige aanwijzingen, bij voorbaat bedank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heeft deze geen pomp in de tank? want als je geen brandstof ziet in de leiding (als dat zo is) wordt er geen brandstof aangevoerd en als de het vrijgave ventiel niet zou werken staat de aanzuigleiding nog vol , ik weet uitervaring dat bij vw de pomp in de tank nog weleens de geest gaf. maar ik weet niet zeker of hier een pomp in zit anders zal dit de dader kunnen zijn
Ik weet zeker dat er geen brandstof in de leiding zit.
weet niet of de doorzichtige leiding waarin ik het geconstateerd heb de aanvoer of de retour is.
De tweede leiding is zwart.
Weet ook niet of er een opvoerpomp vanuit de tank bij diesel word gebruik.
13 jaar
Auto is weer terug.
Dus start weer.
Verhaal dealer: computerkastje was nat. Deze is droog gemaakt en start nu weer.
Waar zit dit computerkastje bij een Seat Inca diesel. Onder de paravan? of ergens anders.
13 jaar
geen probleem met relais 109?? (of zit ie niet in deze auto's)
Mijn zwager is niet meer teruggeweest naar de garage.
probleem komt vanzelf weer terug vrees ik.
Heb er geen oplossing voor.
11 jaar
Tot zover dit topic (is intussen 1,5 jaar oud).
Wanneer er zich nieuwe ontwikkelingen voordoen, graag een nieuw topic starten.
mvg.
Moderator Problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar