Hallo ik heb een probleem waar ik niet achter kan komen wat het is.
Als ik aan het optrekken ben(normaal) gaat het nog redelijk.
Maar als ik snel weg wil trekken en 3/4 gas wil optrekken lijkt het alsof de voorste wielen gaan springen en trillen.Ik heb ook met anti slip gereden en toch deed ie het weer.
Na het optrekken met een snelheid van 200km over de snelweg geen trilling of uitwijken naar een kant gewoon heel stabiel zonder geluidjes en dergelijke.
Dus het gebeurt alleen als ik snel wil optrekken of na het optrekken op normale wijze doorgas.
Wanneer ik de power nodig heb doet ie zo.
Volgende week ga ik op vakantie en wil toch weten wat het kan zijn.
Owh ja er zitten nieuwe goodyear banden onder met 16 inch aluminium velgen.
Graag een snelle reactie voor ik op vakantie ga.
groetjes en alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is toch niet de koppeling die dan slipt ?
Als hij 'doorslipt' ruik je dan geen vieze lucht in de auto ?
Rij eens 50km/h in de 2e versnelling,hou 1 voet op de rem en geef met de ander eens gas bij..gebeurt er niks en valt het toerental gewoon terug met de snelheid,zal er niks met de koppeling aan de hand zijn,maar vliegen de toeren omhoog terwijl je afremt zal de koppeling versleten zijn.
Zou het toch even laten controleren voor je naar het zonnige spanje vertrekt om niet daar voor problemen te staan.
Gr Stefan
kan het een draagarm zijn want ik heb geen vieze luchtjes ?
als ik op de motorkap aan de linkerkant op de auto druk zeg maar hoor ik geen gepiep
maar als ik het aan de rechterkant doe hoor ik een bij iedere druk een gepiep
15 jaar
Heb je al eens geprobeerd wat ik zei ?
Maar wat is het nou,wielen die lijken te spinnen of het gepiep waar je nu over praat ?
Dat gepiep kan vanalles zijn...
15 jaar
ik heb nu net geprobeerd wat je zei maar toerental gaat gewoon omlaag.
en ja het lijkt alsof de banden spinnen,hobbellen,springen en me stuur doet dan natuurlijk ook mee en dit gebeurt alleen als ik de power nodig heb dus wanneer ik optrek
als ik dan gewoon gas geef is er niets aan de hand zelfs niet bij 190/200 km hij rijdt goed stuurt goed dus zoals hij eigenlijk moet zijn.
maar als ik dan even gas inneem en dan weer ga gassen krijg ik dat probleem weer maar dan in lichte mate
15 jaar
en nog iets olielamp brand rood en gaat daarna een paar tellen oranje knipperen hoort dit zo of is dit weer een ander probleem?
15 jaar
[quote=dogie]en nog iets olielamp brand rood en gaat daarna een paar tellen oranje knipperen hoort dit zo of is dit weer een ander probleem?[/quote]
Heb je een boekje erbij? Rood betekent stoppen.
dit is wanneer ik de sleutel erin doe en hem ga starten
rood kan ik begrijpen maar dat ie daarna oranje gaat knipperen begrijp ik niet
15 jaar
Als je contact aanzet dan altijd olielampje,maar als motor draait dan moet lampje meteen uit gaan,als hij dan oranje gaat branden dan oliepeil te laag en als peil goed is dan kan het probleem in de niveau sesnor liggen of aan de motorkap schakelaar.
owh dan is dit geen probleem want als ik de motor laat draaien knippert ie 2/3 keer oranje en gaat uit en dan zie ik hem helemaal niet meer maar heeft niemand een oplossing voor mijn andere probleem?????????????
15 jaar
Bedoel je dat de neus van de auto gaat schudden bij gasgeven? Dan probleem in de aandrijfassen.
wat voor probleem kan dat dan zijn en kan dit echt kwaad of kan ik er zo mee rijden?
15 jaar
Ja als het in de aandrijsas zit gelijk even laten maken en er niet mee doorrijden..als deze kapot gaat sta je zowiso stil en heb je geen aandrijving meer..meestal de homokineet die kapot gaat.voel eens of er speling aanwezig is als je eraan trekt of mee beweegt..?
15 jaar
oranje olielampje zit hem in de motorkap sensor maar waar zit die ?
ik heb de motorkap had dichtgedaan en het lampje brand niet meer.
en ik voel geen speling ik heb er onder gelegen en aan allebij de assen aan e wielkant getrokken en proberen te bewegen maar er was geen speling,of het is erg weinig wat ik zo niet voel.
maar morgen gaat een vriend even kijken ik laat jullie wel weten wat het is of als hij er niet achter komt schrijven jullie toch maar alternatieven op ;)
thanx
15 jaar
Als het probleem inderdaad aan de aandrijfassen ligt,dan voel je dit niet aan de assen,probleem is dat de banen waar de kogels in bewegen ingesleten is,is eigenlijk alleen maar te zien als je de homokineten uit elkaar haalt.
Om kosten te besparen kun je ze ook verwisselen met de andere as,dan heb je dat probleem alleen nog achteruit rijdend.
Maar eerst even een goede diagnose laten doen voordat je onnodig wat gaat demonteren/aanschaffen.
Richard..
Heb dat wel vaker gezien bij bv de boxer en ducato..die hadden merkbare speling als je eraan trok en mee bewoog..maar die rammelde dan wel constant tijden het rijden ( dus met trekken en versnelling ) en daar ging vaak het naaldlager kapot ( bakzijde )
Gr Stefan
15 jaar
mijn vriend gaat de homokineet aan de bakzijde vervangen want daar zat erg veel speling op maar ook op het differentieel zei hij
dus nu hoop ik dat het alleen de homokineet is en niet het differentieel
15 jaar
de binnenste en buitenste homokineet zijn vervangen en het is zo goed als weg maar de andere homokineten zijn even oud zijn mijn vriend dus die zijn misschien ook binnenkort aan de beurt
bedankt voor jullie reactie
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar