Heb hier een 1.2 driecilinder staan, die stationair niet mooi loopt , soms iets mooier soms nog slechter maar niet zoals het hoort. Op toeren geen problemen Tevens het probleem dat als je een keer doortrekt wil het wel eens gebeuren dat het motorlampje gaat knipperen (misfire). En dan heb je totaal geen vermogen meer. Als ik hem dan uitlees, geeft hij als foutmelding een te rijk mengsel, en misfire cilinder 2. Heb al bobines en bougies vervangen maar zonder resultaat. Gasklep ingeleerd en schoongemaakt maar zonder resultaat. Controle op valse lucht, maar ook dit is goed. Is er iemand die meer ervaring met deze 3 cilinders heeft? Kettingproblemen? Verbrande kleppen?
Grt Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Check inderdaad voor de zekerheid even de timing van tandriem.
Is het een dubbel nokker? Zo ja, dan de 2 dekseltjes verwijderen achter de beide nokkenassen, dan de motor op BDP zetten en dan zie je gleuven in de uiteindes van nokkenassen zitten en deze moeten precies hetzelfde staan. Als de ketting is versprongen dan staat meestal de uitlaatnokkenas 1 tand verder gedraaid.
Yep een dubbelnokker, ga s kijken naar de timing...
tandriem? Welk is het motornummer, want de driepitters benzine hebben normaal gezien een ketting.
De 1.2 serie bestaat uit 4 verschillende motoren, met elk uiteraard een eigen motorcode.
Alle 4 echter met een ketting.
Hoe staat het met de bougiekabels...slaan die niet door?
Dit is idd een motor met ketting is de timing redelijk makkelijk te controleren? Bobines en bougies heb ik al vervangen alleen zonder resultaat.
Die ketting durft wel al eens rekken of de spanner niet goed werken, met het verspringen van een tand tot gevolg.
Ik bedoelde ook een ketting, later in mijn bericht zei ik het goed.
[quote=Patje8412]Dit is idd een motor met ketting
is de timing redelijk makkelijk te controleren? Bobines en bougies heb ik al vervangen alleen zonder resultaat.[/quote]
Zie mijn vorige bericht...
Ga aanstaande maandag de timing controleren hou jullie op de hoogte .
Timing staat goed, dus hier ligt het niet aan .. Iemand nog ideeën . Twijfel nu zelf aan de verstuivers .. Ga ze laten testen houd jullie op de hoogte..
Verwissel die verstuiver eens naar een andere cilinder, kijken of de cil overslag dan ook mee veranderd. Verstuivers gingen inderdaad nog wel eens stuk.
Heb ze laten testen, en idd bleek er eentje defect.. Nieuwe gemonteerd, probleem opgelost ..
Oke mooi!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar