Mede problemcar members,
Heb het volgende probleem:
Koude start: geen probleem; 1 keer aanslaan.
Warm gereden... Stil, motor uit.
15 min. later willen starten: niet aan willen slaan.
kontakt uit.
2e poging: niet aanslaan.
kontakt uit
Na enkele pogingen krijg ik met veel moeite de motor aan, motor start met zeer lage toeren, na wat spelen met het gaspendaal krijg ik hem met moeite weer op ze normale toeren. Hierna geen problemen met afslaan.
Na enkele keren stinkt het rond auto wel naar benzine.
Dit euvel is niet altijd en alleen bij warme motor.
Nog nooit problemen met koude start gehad.
Weet iemand het probleem hiervan?
Mvg,
Martin de Lange
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou een optie zijn om hem effe uit te laten lezen,is bijna niet te zeggen zo --dat is het--
Martin
Ik gok op 2 dingen..
1) * Temperatuur sensor koelvloeistof ( Weerstand te hoog bij warme motor = te veel brandstof )
2) * Krukaspositiesensor
Dit is ook te controleren tijdens het uitlezen..
Gr Stefan
15 jaar
Me auto is vorige maand voor de APK geweest + grote beurt neem aan dan ze hem dan al aan de computer hangen om hem uit te lezen? Het probeem komt al 3/4 jaar voor ongeveer. Ik zal is vragen of ze hem uit willen lezen. Als het 1 van deze 2 sensors de oorzaak is zijn deze makkelijk te vervangen zelf?
15 jaar
Waarschijnlijk is de temperatuursensor die in het thermostaathuis aan de zijkant van het motorblok zit defect.
Ik had precies hetzelfde probleem.
Bij de Seat-dealer uit laten lezen en ze konden geen defect vinden.
Toch bleek naderhand de temperatuursensor defect te zijn.
Hij gaf wel waardes aan, maar de verkeerde, dus de testkast zag het waarschijnlijk niet als defect.
Bij warme motor dacht het motormanagement dat hij koud was en spoot extra benzine in waardoor hij verzoop.
De sensor is makkelijk te vervangen.
- Opvangbak onder de motor plaatsen i.v.m. weglopende koelvloeistof.
- Stekker loshalen.
- Borgclipje verwijderen.
- Sensor eruit trekken (zorg ervoor dat de nieuwe binnen handbereik is, zodat je die meteen erin kunt stoppen, waardoor je zo min mogelijk koelvloeistof verliest).
- Nieuwe sensor met rubberen ring dus er terug in stoppen.
- Borgclip terugplaatsen.
- Stekker erin
- Koelvloeistof bijvullen
Klaar.
Grt,
Hans.
14 jaar
Dat klopt, meestal geeft hij geen storing aan als de sensor wel werkt maar niet naar behoren functioneerd..
Het is wel in de meetwaardeblokken te controleren.
Maar Martin, ben je al wat verder gekomen, of.. ?
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar