Mijn ibiza tdi met afn-motor slaat koud prima aan, maar warm
( 90 graden )duurt het +/- 4 sec.Accu, temp.sensoren, gloeispiralen zijn goed, wat kan het dan nog zijn ?
De garage weet het ook niet precies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vermoedelijk probleem met brandstofdruk, verdelerkop van de dieselpomp begint te "fitten" wanneer de motor warm staat en daardoor slaat deze niet onmiddelijk aan, om dot op te lossen moet de dieselpomp gedemonteerd worden en gereviseerd worden
Ik rij met een seat ibiza TDi, 110 paardjes, ook bouwjaar '98
Ik heb exact hetzelfde probleem, vertrekken bij koude motor, no problemo, bij warme motor: "iepe iepe iepe iepe iepe...VROEM!"
consider this: wanneer je je wagen koud start, geeft temp. sensor door aan comp. dat motor koud staat, bijgevolg word het mengsel aangepast om koude motor de doen starten, motor stààt ook koud, dus starten doet ie in no time. het probleem zou kunnen zijn: wanneer motor warm staat, en je hem dus (opnieuw) start is het mogelijk dat de temp. sensor dit niet/verkeerd signaleert aan ECU, en dit er dus voor zorgt dat deze nog steeds zijn mengsel aanpast aan een koude motor, wanneer net DIT mengsel ervoor zorgt dat een warme motor hierbij hapert.
probleem kan dus software-matig zijn in die zin dat de verbinding tussen 2 componenten niet optimaal is/zou kunnen zijn, hersolderen of vervangen van die temp.sensor zou een oplossing kunnen bieden.
een andere denkpiste, bij koude motor heeft een motor minder rpm. nodig om te starten dan bij warme motor. misschien heeft je batterij (indien dit geen nieuwe is) niet genoeg kracht meer om de warme motor op (ik geloof) 300 toeren te brengen alvorens te kunnen starten.
ik weet het zelf nog niet met zekerheid, ik rijd nog steeds met het probleem rond, maar ik vervang binnenkort mijn batterij (die er nu al 8 jaar inzit) en ik zal dan zien of hij dan al-dan-niet vlotjes start.
ik hou jullie op de hoogte.
18 jaar
Daarjuist batterij vervangen, probleem is opgelost, alhoewel er toch nog een klein verschil waar te nemen is tussen koudstart en warmstart. maar het gaat al HEEEEL wat beter, heb dus wel batterij met hogere accuspanning genomen.
18 jaar
[quote=Alighieri]heb dus wel batterij met hogere accuspanning genomen.[/quote]
Dat kan niet,wel een hogere capaciteit.Dit wordt uitgedrukt in AH.
Inderdaad, ampère uur
foutje! :'/
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar