ik heb een probleem met een ibiza tdi van 2001 (90 pk)
Bij de koude start slaat hij pzas na 5 seconden doorstarten aan op 2 cilinders waarna hij langzaam de rest er ook bij pakt.
Nu gaat dit gepaard met vreselijke witte rookwolken en een hoop herrie. 1e conclusie denk je gloeibougies. Gloeibougies eruit, getest, mankeerde niets aan. Toch voor de zekerheid een paar nieuwe erin gedaan en nog steeds hetzelfde verhaal terwijl er toch gegloeid wordt (80A). Ook heb ik de temperatuursensor vervangen maar dit mag ook niet baten. (p.s. geen storingen met vas 5051)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
witte rookwolken wijzen meestal op koelvloeistofgeen koelvloeistof verlies?
Controleer ook even de pomptimming met VAS 5051.Ik denk zelf dat ie te laat inspuit,hierdoor kun je dus ook deze klachten krijgen.
Distributieriem pas geleden vervangen?
bedankt voor de tip heb pomptiming gecontroleerd met de vas en viel binnen de toleranties .Toch maar exact juist afgesteld en nu is het probleem opgelost.Toch vreemd dat de auto zo raar doet terwijl hij toch ruim binnen de fabriekswaardes staat
20 jaar
Martin,
De pomptiming kan dan wel binnen de toleranties van vw liggen, maar alle tdi's zijn hier supergevoelig voor,de pomp moet zelfs aan de vroege kant staan.
Dit geld echt voor alle tdi's.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar