Ik heb hier een Seat Cordoba van 2001 (facelift) staan die niet meer wil aanslaan.
Hij is met warme motor stilgezet en wil niet meer.
Zodra ik de nokkenas-sensor loshaal dan slaat hij wel aan, maar kan niet meer dan plm 3000 toeren aan en valt dan uit of ploft.
Zodra ik de krukas-sensor loshaal, slaat hij slecht aan en loopt hij slecht.
Nieuwe nokkenas sensor; geen oplossing
Nieuwe krukassensor; geen oplossing
Stekker op de computer is goed
Distributie staat op tijd (is inmiddels zelfs vernieuwd, nu we het toch loshadden)
Tijdens het starten met beide sensoren erop (zoals het hoort te zijn dus) heeft de auto soms een terugslag (zeg maar onjuiste timing/ontsteking)
Foutcodes; P0321 (motor distributor) en P0343 (camshaft)
Wie o wie heeft dit ook wel eens gehad en weet de oplossing...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
IAW ?? kan ik voor je zoeken bij Alfa 155 QV
Dit begrijp ik niet helemaal?
Kijk eens of de timing nog goed staat.......
Ja, de timing is nog goed, geen problemen... (zelfs nieuwe riem geplaatst)
sorry, ik had je eerste bericht niet goed gelezen over de distributie.
Je injectoren vallen niet uit dus? En als je een beetje remmenreiniger méé inspuit gaat het beter?
Toch geen verstopte kat?
Ontsteking blijft werken?
sorry:weet je echt 100%zeker dat de timing juist is? Daar lijkt het namelijk wel op eerlijk gezegd.
succes
In de Alfa 155 Q4 Zat een Lancia motor met IAW. en Disontsteking Het systeem was zodanig geprogrammeerd dat ondanks een defecte krukassensor de motor bleef lopen in een noodprogramma. Om thuis te komen weet ik nog. Deze klacht lijkt daar heel veel op.
Maar beide sensoren zijn al vervangen, dus kan het eigenlijk niet meer zijn...
Ik zal eens kijken of de computer inwendig ook corrosie heeft o.i.d....
En een verstopte kat kan het niet zijn, want hij loopt (weliswaar niet mooi, maar wel direct) zodra ik 1 sensor loshaal.
Massa onder de accu, zekeringen op de accu controleren
Ik zal het nog eens bekijken, maar volgens mij heb ik alle massa's al bekeken...
(ik twijfel over onder de accu, er zit n.l. schuin/achter onder de accu wel een massapunt, die is goed...)
Zit er nog eentje echt verstopt onder de accu?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar