HELPPPPP nu al sinds maanden problemen met t starten van mijn auto.
Start heel af en toe Na t observeren van weers omstandigheden ed heb ik t idee dat met koud weer bijna geen problemen zijn als t warm is wel Namelijk afgelopen winter bijna geen last gehad.
Hij is al drie keer in de garage geweest men kan niks vinden.
Het probleem is provisories opgelost wat betekent dat er een kabeltje in de auto naar t bovenste gedeelte accu is bevestigd met een zekering Dus als ik hem niet aan de praat krijg moet ik de motorkap open doen om de twee kabeltjes te verbinden met die zekering Zeker niet vergeten om t weer los te koppelen anders is de boel leeg getrokken.
Baal hier zo van om tig keer klep open en dicht te doen Had natuurlijk ook binnen in de auto gekunnen.Dit is geen doen een geen oplossing .
WIE KAN MIJ HELPEN EN WIE WEET WAT T PROBLEEM IS ????????
Ik kan hem nogmaals weg brengen met de sleutel in te leveren en op te sturen kost mijn tussen de 300 en 400 euro maar men kan niet garanderen dat t probleem opgelost is Ook is mij verteld dat ze t van tevoren niet kunnen testen anders zou t geen probleem zijn heb er best 400 tot 500 voor over als ik zeker weet dat t opgelost is.
Totaal verloren seat ibiza fan wie kan mij helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dus als je dan die kabeltjes met elkaar verbind dan doet de motor het wel altijd? En waar loopt dat kabeltje naartoe in de auto? Van accu naar de brandstofpomp toevallig?
Wat ik hieruit opmaak is dat het probleem (dus niet starten/aanslaan) dus eigenlijk al is gevonden door die garage alleen nog niet is verholpen door hetgene te rapareren wat er stuk is?
Opzich een beetje goede garage met verstand van zaken en kennis van dit merk weet dan meestal wel waar het probleem aan zou kunnen liggen denk ik dan omdat het probleem al is gevonden maar nog niet de oplossing om het weer op de juiste manier te laten werken.
Ik krijg zo'n idee dat je met dit verhaal eens naar een andere garage moet gaan..
Richard, je hoort het maar van één kant. Ik kan me niet voorstellen, dat die garage, het provisorisch wèl voor elkaar krijgt. En op de enige juiste manier laten ze het afweten? Geloof er niets van.
Jij zit in de goed richting, ik vermoed id een slecht werkend relais voor aansturing FP. Of de FP zelf ?!?!?
mooie boel waar is mijn bericht nu gebleven ???//
10 jaar
Hallo
sorry voor de late reactie Inndd proversoris opgelost maar geen fijne oplossing en toch weten ze t niet Ben bij twee verschillende garages geweest.Zelf had ik ook een vermoeden van brandstofpomp Maar als die vervangern is zou t probleem dan opgelost zijn????? en relais FP Of FP zelf welke kant moet ik zoeken dan
Raddraaier had graag je reactie willen lezen maar ook die zie ik niet.
10 jaar
Oke dus ze hebben het over een voeding naar de brandstof pomp ik zat zelf te denken aan een relais 109 deze zorgt voor de voeding naar de ECU deze relais willen ook wel eens stuk gaan of overgangsweerstand hebben maar je hebt het nu over de brandstof pomp wat ik ook weet is dat je brandstof pomp reageert als je de bestuurders deur open doet dat moet de pomp al gaan draaien om alvast druk op te bouwen in het brandstof leidingen dus dan zou het deurslot niet helemaal goed zijn dit kun je contr dmv je binnen verlichting en als je hem op slot doet dat de knipperlichten wel knipperen het lampje onderin de deur moet gaan branden als je de deur open doet zoniet is er in je deurslot een storing /onderbreking
10 jaar
[quote=ratdraaier].... je hebt het nu over de brandstof pomp wat ik ook weet is dat je brandstof pomp reageert als je de bestuurders deur open doet dat moet de pomp al gaan draaien om alvast druk op te bouwen in het brandstof leidingen dus dan zou het deurslot niet helemaal goed zijn ...........[/quote]
? de brandstofpomp wordt geschakeld door de bestuurders- deur? Waarom zou dat zijn Ratdraaier? Dit is nieuw voor mij.
Ja deze wordt even ingeschakeld door de bestuurders deur bij het open van de deur om alvast druk op je brandstofleiding te krijgen maar goed als hij dat niet doet zou als nog wel moeten starten alle duurd dat iets langer maar kun je mij ook vertellen wat die nood oplossing is welke contacten worden door verbonden door dat draadje
10 jaar
@ratdraaier; waarom zou je druk op je brandstofleiding willen hebben, als de deur wordt geopend? Kijk bij inschakelen van het contact, begrijp ik dat wel, maar bij openen van de bestuurdersdeur ... ??
Waarom ? Ja jij denk dat de rede is dat je auto gewoon sneller start het is gewoon zo dat bij elke vag auto zodra je de bestuurders deur opend de brandstof pomp gaat draaien en dit is gewoon een voorbereiding op het start proces
10 jaar
Ratdraaier
Maak het topic niet onnodig lang door de TS op een dwaalspoor te zetten.
Moderator Problemcar
Hallo
De draden die zijn inderdaad aangesloten op de brandstof pomp en de zekeringen boven de accu doormiddel daarvan kan ik starten.Ik ga eens proberen naar de adviezen die jullie me geven Jullie horen van me zodra t gelukt of niet gelukt is
10 jaar
Dan zit het dus in de aansturing naar de brandstofpomp (FP). Kan relais zijn. Of erger, kan ECU zijn, maar dat weet die garagist wel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar