bij deze seat is al 4 x in een paar weken rijden de brandstofpomp stuk gelopen , brandstoftank is schoon , benzinefilter vernieuwd , dynamo geeft 14,3 volt , ook op de pomp , wat kan dit zijn ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Topic verplaatat naar de rubriek Professionals.
mvg.
Moderator Problemcar
het filter zat niet verstopt , is voor de zekerheid ook maar vernieuwd , ik hoorde van iemand dat de pomp max. 12 volt mag hebben ?
hij krijgt 14,3 volt , lijkt me stug dat die daar niet tegen kan , iedere pomp krijgt dat toch ?
Moest eens weten hoeveel mensen er met een bijna lege tank rijden en voor 15 euro tanken.....
Zal hier niet het geval zijn hoop ik !
tank zit vol
Wat is er precies kapot aan de pompen, electr. gedeelte of mechanisch?
het pomje zelf , als je er stroom op zet met een losse accu of zo , dan draait het pompje niet , je hoort dat die vast zit , en dit de zoveelste in een paar weken ! ik snap er niks meer van
Je zal toch echt moeten weten of hij in het electr. gedeelte vast is gelopen of in het pompgedeelte voordat je een goede diagnose kunt stellen. Waarschijnlijk zit er niets anders op dan een pomp uit elkaar halen om te kijken wat er mis is gegaan.
Misschien zit de brandstofdrukregelaar vast? Als het pompje continu een te hoge druk moet leveren... Maar dan zou de motor ook op een te rijk mengsel lopen.
het mechanische gedeelte zit vast
Kijk, nu kun je dus al uitsluiten dat de pomp kapot is gegaan door een verkeerde voedingsspanning.
Heb je het mechanische gedeelte open gemaakt, en zo ja heb je daar vervuiling gevonden of is hij vastgelopen door slijtage? De suggestie van Henk kun je volgens mij ook uitsluiten, als de pomp een te hoge druk moet leveren zal hij volgens mij eerder electr. doorbranden dan dat hij mechanisch vastloopt. Ook maak je melding van het vernieuwen van het brandstoffilter maar zit dit filter niet na de pomp?
benzinedrukregelaar gedemonteerd ,
zit wat zand in met lijkt wel beetje kikkerdril of zo
Van de kikkerdril zal je pomp niet kapot gaan maar van zand wel zeker. Zit er wel een goede aanzuigzeef aan je pomp?
ja die is prima en geen zand korreltje in te zien
je zou zeggen dat de injectors ook storing gaan geven , maar hij loopt prima ( zolang de pomp het doet )
Zit deze drap ook in de pomp? Is dit een brandstofsysteem met een retour?
nee die drap zit niet in de tank en de pomp en is met een retour , gooit het boven in de pomp weer de tank in.
Volgens mij zal de pomp ook niet vastlopen door deze drap, ik zit toch te denken aan het "zand" in je kapotte pomp. Of bedoel je dat het zand in je drukregelaar zit en niet in je pomp? Het is namelijk van belang wat er in je POMP zit. Ga maar na: de pomp zuigt aan langs een aanzuigfilter waarvan je zegt dat dit in goede staat is en schoon, daarna perst de pomp door een papierfilter de benzine naar de injectoren en de drukregelaar dus als er al iets in de pomp zou zitten kan dit nooit bij de injectoren of drukregelaar terecht komen, dit zou dan achterblijven in het filter. Vandaar mijn vraag of je in de kapotte pomp hebt gekeken. (hierop heb ik nog steeds geen antwoord)
Zit er geen vervuiling in het systeem en door de circulatie blijft het steeds rond gaan? In principe moet dit door het filter worden opgevangen, maar ik heb bij een diesel weleens meegemaakt dat de vervuiling het filter opensneed als het ware.
Heb je het filter ook al eens opgemaakt?
de pomp nu uit elkaar gehaald , geen zandje te zien ( wel wat aluminium oxidatie poeder door het lange droog liggen denk ik ) het lukt me niet om een foto te plaatsen
En kun je nu zien waarom de pomp vastzit? Zijn de lagers vastgelopen of is er iets anders kapot gegaan? Als er geen vervuiling te vinden is sta ik ook voor een raadsel.
niks aan de lagers te zien ( zijn glijlagers ) wel zat iets wat koolstof in van de borstels
Is dit een nieuwe pomp? Hij ziet er uit alsof hij al minimaal 150.000km heeft gedraaid. Naar de foto's kijkend lijkt het alsof deze pomp gewoon versleten is.
ja , nagenoeg nieuw , nog geen tank benzine oud
Geen idee Jacob, sorry. Ben heel erg benieuwd.
Zet eens een doorzichtig filter in de retourleiding? Geen water in de tank?
Een keer een Ibiza gehad met een verstopt afwateringsgaatje bij de tankklep waardoor er regenwater in de tank kwam.
De stalen leidingen zijn ok?
succes!
ik had hier gisteren een bericht geplaatst wat nu verdwenen is, moderator ???
[quote=vliet]ik had hier gisteren een bericht geplaatst wat nu verdwenen is, moderator ???[/quote]
Om te voorkomen dat het e.a door elkaar gaat lopen, maak even een nieuw topic aan.
Moderator Problemcar
Het ging er over dat ik met het zelfde probleem kamp als de topicstarter,dus waarom een nieuw topic?
mvg Michael
week of 6 geleden de benzinedrukregelaar vernieuwd , benzineleidingen doorgeblazen en een gebruikte brandstofpomp van een volvo V40 gemonteerd , geen vuil of water te zien , alleen wat er in dat huis zat waar de benzinedrukregelaar op zit .
inmiddels rijdt de auto al een week of 4 zonder problemen tot nu toe .
zeg mij maar wat het geweest is !
maar bedankt voor het meedenken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar