👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
We hebben hier een seat leon FR met een bizar fenomeen.
De klant klaagde af en toe dat hij soms slechter start,mijn gedacht was dat de starter de oorzaak ervan was maar het gebeurde ook bij koude start dus het kon de starter niet echt zijn en de batterij was oke.
Nu belde de klant dat hij stil gevallen was al rijdende eenmaal auto bij ons uitgelezen en er zitten 2 foutmeldingen in verstuivers kortsluiting met plus en verstuivers kortsluiting met massa.
Fout proberen te wissen en kon gewist worden en komt niet terug,dan proberen te starten en wil niet op gang.
terug uitgelezen nu zat er de volgende fout in voedingsspanning hoofdrelais.
We hebben alle relais die zichtbaar waren zowel onder de motorkap als in de auto gecontroleerd en die waren oke.
Het bizare is dat hij plots terug starte en nu heeft hij geen foutmeldingen meer heeft.
Wat kan hier de oorzaak zijn?
groetjes garage medard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
na een nachtje stil staan wou hij de dag erna niet meer starten
terug dezelfde foutmeldingen
foutcode 5399 - hoofdrelais (J271) electrische storing in stroomcircuit (kortsluiting met massa)
foutcode 8518 voeding verstuiver(s) onderbreking/kortsluiting met massa
kan er iemand me wat meer uitleg geven over deze foutcode's want op girret speek staan deze foutcode's niet op met uitleg
alvast bedankt
garage medard
Maak gebruik van de zoekfunctie dit probleem is al eerder besproken.
Zoek op > verstuiver defect
Moderator Problemcar
ik neem aan dat het nog een pompverstuiver is : ik heb hier al een paar maal de bedrading van de injectoren moeten vervangen.
Gebruik de zoekfunctie zoals Paul zei. Ik heb het ook zo gevonden
Dit Type motor is uitgevoerd met een piëzoverstuiver indien een verstuiver defect raakt zal de motor niet meer aanslaan.
Gr. paul
alvast bedankt voor mij in de goede richting te sturen.
het zijn inderdaad pompverstuivers.
kleppendeksel gedemonteerd en bij de eerste bedrading af getrokken en we hadden al prijs (motor starte terug) maar dan natuurlijk maar op 3 cilinders.
weerstand gemeten op de verstuivers zonder de stekker op de verstuiver tussen 1 ste 2 de en 3 en 4 de cilinder allemaal rond de 200 kilo ohm.
nu is men vraag als de 1 verstuiver in ons geval defect is kan het dan zijn dat er geen verschil is onderling tussen de verstuivers in weerstand van de verstuivers?
nogmaals bedankt
eventjes nagedacht en de juiste oorzaak zelf gevonden het zal de pompverstuiver zelf zijn met de ohm meter gemeten op de pinnen van de verstuiver naar de massa en hij ligt kort met de massa dus vervangen.
nogmaals bedankt voor me op de goede weg te zetten heeft me veel zoekwerk gespaart
groetjes garage medard
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar