close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Leon: Stotterende koude start

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 20V Turbo

Goeiedag,

Ik heb hier een Seat Leon 1,8 20V Turbo Supersport met hetvolgende probleem,
Bij een koude start heeft deze af en toe last van stotteren. Tevens merk je het soms met een lang stuk rustig rijden, en daarna weer op het gas gaat dat hij ook inhoud/stottert. Heeft iemand hier al een keer problemen mee gehad? Gasklephuis is al opnieuw ingeleerd + fouten uitgelezen maar hier is niets bijzonders uit gekomen. Ik heb zelf wel een log gemaakt van de luchtmassameter en op een seat forum gezet, maar heb hier niet zo heel veel reacties op gehad...aangezien ik niet zoveel verstand heb van luchtmassameters op een benzine... Voor degene die dit CSV bestand willen hebben kan ik deze toesturen. Hopent de storing op te lossen...

Alvast bedankt,

M.v.g. Erik

Geplaatst door

Erik2782 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lambda-signalen al bekeken? En de koelvloeistof temperatuur en inlaat lucht temperatuur?
Voor mij klinkt het als te arm staan, kun je de fuel trims uitlezen en eens kijken waar die op staan (vooral koud).
Meet ook eens de benzine-druk.

oldford 0
badge

15 jaar

Allemaal nog niet gedaan, weet u misschien zo de standaard waarden, en welke groepen dit zijn in VAG-COM?

M.v.g. Erik

Erik2782 0

15 jaar

Groepen weet ik niet uit mijn hoofd, kan ook nog wel eens wat verschillen afhankelijk van welke ecu er in zit.
Welke versie van vag-com gebruik je?

Sluit vag-com aan, maak verbinding en kijk welke label-file deze gebruikt.
Zoek die file op en open deze met een tekst-editor b.v. kladblok en je kunt de tekst lezen van alle groepen en met een beetje mazzel ook de standaard waarden voor stationair. Heb je de label-file voor deze ecu (nog) niet, download dan de laatste versie bij ross-tech en gebruik de label-file daaruit indien aanwezig.
Anders vag-nummer hier plaatsen, ik heb ook nog wat Duitse label-files, misschien heb ik hem wel.

Dit is een stukje uit zo'n label-file in dit geval is dat een AEB (< 06/1996) Leerwaardes staan hier in groep 8
007,0,Lambda Control
007,1,Lambda,Regulation,Specification: -10.0...+10.0 %
007,2,Lambda Probe,Voltage,Specification: -0.1...+1.1 V
007,3,Charcoal Filter,Solenoid Valve,Specification: 0.0...99.0 %
007,4,Lambda Correction,Factor,Specification: 0.3...1.2
;
008,0,Lambda learnt Values
008,1,Injection Period,(corrected),Specification: 1.5...3.0 ms
008,2,Lambda Regulat.,(learned - additive),Specification: -12.0...+12.0 %
008,3,Lambda Regulat.,(learned - multipl.),Specification: -12.0...+12.0 %
008,4,Fuel Tank,Venting

oldford 0
badge

15 jaar

Ik gebruik Vag-Com 409-1, Co2 test wel gedaan, deze is goed, maar dit word wel getest met warme motor.....

Deze testen kan ik uiteraard nog even uitvoeren...en kan ik misschien u de log sturen van de luchtmassameter? Dat u deze even bekijkt?

Alvast bedankt,

M.v.g. Erik

Erik2782 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.