Hallo techneuten,
Ik heb voor twee weken terug een Seat Leon gekocht.
Nu wil het voorkomen dat bij het optrekken de koppeling(?) staat te haperen. Het lijkt wel of ie um niet pakt en dan weer wel.
Het lijkt wel of dat de koppeling heel strak staat af gesteld, dat deze niet kan slippen oid ( dus aangrijpen of niet).
Dit gebeurt niet altijd, maar vooral als de auto wat warm gereden is. verder is er niks aan de het koppelen te merken, bij het het rijden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ps verder rijdt de auto als een blok op de weg ;-)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klinkt als een defect 2 massa vliegwiel.. Vervangen is dan enige optie.
Zal wel een prijzige reparatie worden dan...
Is er nog een mogelijkheid om er achter te komen dat het 2 massa vliegwiel kapot is?
15 jaar
René heeft gelijk, het probleem is idd het 2-massavliegwiel.
Prijzen kunnen verschillen een rondje bellen kan algauw een paar honderd euro opleveren.
Gr. paul
Bedankt voor de snelle reacties!
Is het dan ook verstandig om gelijk de koppeling ook te vervangen??
of als deze nog goed blijkt te laten zitten? (af heb je dan meer kans dat deze het ook snel zal begeven?)
Is het erg om hier lang mee door te rijden?? (behalve dat het irritant is)
15 jaar
Indien je het goed wilt doen en het e.a uit wilt sluiten, vervang dan het hele pakket.
Mee doorrijden kan, fijn is een ander verhaal.....
Gr. paul
Weg met dat tweemassa vliegwiel en een vast exemplaar terug plaatsen. Dit is goedkoper en beter.
Jos.
Helaas, zoals gewoonlijk hangt aan ieder voordeel ook een nadeel......
Het 2 massavliegwiel is voor deze motor gemaakt en neemt dermate veel oneenparige draaimomenten op zodat de constructie van versnellingsbak lichter uitgevoerd kan worden. Doel van het 2 massavliegwiel is bij ontstaan van versnellingsbakgeluiden, zoals versnellingsbakratelen, trillingen bij lastwissel en het dreunen van de carrosserie deze trillingen zo dicht mogelijk bij de bron te dempen en te scheiden van de aandrijflijn. Het absorbeert met zijn geïntegreerd veer/dempingsysteem de oneenparigheid, met als resultaat vermindering van geluiden en trillingen, dus meer comfort en minder slijtage.
Gr. paul
De TS beslist natuurlijk zelf wat hij doet, vind wel dat de verschillen en nadelen hem uitgelegd moeten worden.
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar