👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een Seat arosa 1.4 staan die bij eerste start bijna 2000 rpm stationair loopt.
Als je eenmaal een stukje heb gereden zakt dit naar ong, 1500 rpm soms naar 1050 maar heel zelden daar nog onder. De ontsteking staat netjes op tijd, afgesteld met stroboscoop en de gas klep ook al in de basis afstelling gezet met een Bosch kts-550 kast. Maar na resetten deed ie gelijk weer hetzelfde. De gasklep is er eentj van de sloop, maar kwam van een zelfde motor af en de nummers op de gasklep zijn ook gelijk.
De gasklep is netjes schoon.
Ik heb ook wel eens gehoord over temp. Sensoren die wel eens kapot gaan, er zitten er twee in, eentje in de radiateur en eentje in het termostaathuis de tester geeft maar een temp weer op display en die komt aardig overeen met de motortemp op dat moment.
Iemand een idee of misschien zelf ook meegemaakt ?
Groeten René
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Display en ecu gaan gescheiden. Lees met je KTS de motortemperatuur deze zal wel een andere temp aangeven bv. -40 C. Groeten.
Motortemp geeft goed aan, die staat in de meetwaarden lijst. Bij het motor management.
Die gaf 30 graden aan en de temp meter stond nog onderin , motor was koud dus dat lijkt te kloppen toch.?
Dat is te kort door de bocht . De temperatuur moet in het hele gebied gelijkmatig oplopen. Wie weet is de aanwijzing bij 90 gr C er niet door een onderbreking van de sensor of door een breuk in de bedrading (bij de stekker) Kijk of er rek in de bedrading zit bij warme motor. Groeten.
Ga ik morgen gelijk ff naar kijken. Bedankt voor het advies alvast, ik hou jullie op de hoogte.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar