auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Cordoba: Thermostaat/temp.sensor vervangen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 AFT

Ik ben van plan om morgen mijn thermostaat te gaan vervangen (omdat mijn auto stationair/langzaamrijdend [max 30 km/u] WEL op temperatuur komt, en met hogere snelheden niet), en wil dan ook meteen het thermostaathuis vervangen. Is dat veel werk, en heb je daar een brug bij nodig?

Of kan het ook de temp.sensor zijn? Zo ja, waar zit deze ?

Gr. Ricardo

Geplaatst door

CordobaRico (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ricardo .Heb je ook stuurbekrachtiging dan is het bij die thermostaat druk en de hoeveelheid werk als je kan beschikken over een goed gevulde kist gereedschap en een brug want op de grond werken is niet te doen. Ook een grote opvangbak is een eis. Themp. sensor bij de rad.slang aan de kop . Lijkt mij niet van toepassing. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Punt,

Ja ik heb stuurbekrachtiging ( heeft dat wat met je temperatuur te maken dan? ). Kan je de positie van de temp.sensor misschien wat beter uitleggen? en is het een 2 of 4 polige contact?

CordobaRico 0

14 jaar

Ricardo .Heb je ook stuurbekrachtiging dan is het bij die thermostaat druk en de hoeveelheid werk als je kan beschikken over een goed gevulde kist gereedschap en een brug want op de grond werken is niet te doen. Ook een grote opvangbak is een eis. Themp. sensor bij de rad.slang aan de kop . Lijkt mij niet van toepassing om het euvel te lijf te gaan. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Jij vraagt of het veel werk is . Nu is het antwoord Ja. Groetjes

Punt 65
badge

14 jaar

Jij vraagt of het veel werk is . Nu is het antwoord Ja. Groetjes . sensor 4 polig en kijk of de meter reageert, dan heb je de juiste.

Punt 65
badge

14 jaar

Sorry hoor punt, het kan aan mij liggen, maar ik word niet veel wijzer uit jou uitleg... het spijt me zeer!

CordobaRico 0

14 jaar

Sorry dat ik je op een dwaalspoor zet. Een 1600 is het kleine blok en daar zit thermostaat bij /naast cilinder 4. Ik had in gedachte het grote blok daarbij zit de stuur-bekrachtigingspomp in de weg. Nu is dit voor een goedwillende hobyist te doen!

Punt 65
badge

14 jaar

Kijk, daar kom ik een stap verder mee! Heb je ook toevallig een idee waar de temp. sensor zich bevind? Gewoon bij de radiateur, of elders op het blok? ( en is deze ook 4polig? )

Gr. Ricardo

CordobaRico 0

14 jaar

Alles zit daar bij elkaar . Zie ook #4 . Koop dat huis compleet en wellicht zit die sensor er al bij . Let er op dat het pasvlak oxide vrij is !!! Groetjes.

Punt 65
badge

14 jaar

Oke, bedankt!!! Morgen dan maar vroeg m'n bed uit om het te doen!

CordobaRico 0

14 jaar

Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen! Heb wel eerst de dynamo weg moeten halen, en de stuurbekrachtigingspomp, om er gewoon bij te kunnen komen!!

CordobaRico 0

14 jaar

Daarom vroeg ik of je stuurbekrachtiging had ! Niet om de themp. maar om het werk.Je had dus toch het grote Blok. Groetjes .

Punt 65
badge

14 jaar

Bedoel jij met groot/klein blok de 75/55 kw blokken?

CordobaRico 0

14 jaar

De oude blokken met ontsteking op de nokkenas gingen tot 1300 maar waren klein . De grote blokken begonnen met 1600 t/m 2000 maar later werd de 1600 weggelaten en de 1300 zover opgeboord tot een1600. Opel deed hetzelfde. Maar nu is een polo 1600 met een klein blok. en jouw cordoba nog met het grote blok maar ook met een zware grote versnellingbak. Dit is een voordeel maar wat gewicht betreft weer een nadeel. Maar je weet nu waar de thermostaat zit. Groetjes

Punt 65
badge

14 jaar

nu de positie van de temp. sensor nog. heb deze nog niet kunnen vinden

CordobaRico 0

14 jaar

Je hebt hem gegarandeerd over het hoofd gezien, maar zal je helpen,

Kijk net naast de verdeelkap op de foto, dat is de 4 polige sensor, als je deze wilt meten, haal je de stekker ervan af en meet je tussen aansluiting 1 en 3

[url=http://img705.imageshack.us/i/dsc00388z....][img]http://img705.imageshack.us/img705/4557/...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Bedankt Stefan.

Wat zijn de waardes/voltage's die ik moet krijgen/meten?

CordobaRico 0

14 jaar

Die thermometer deed het toch ,daarom heb je die thermostaat toch vervangen. Het meetsysteem werkt op 10 volt ,dat is om geen meetverschil te krijgen bij welke laadconditie van de accu. . Let je wel op die dikke O ring ? En als er een plastic clip op zit vraag om een nieuwe. Succes

Punt 65
badge

14 jaar

Ricardo,

Bij warme motor moet je tussen de 275 en 375 Ohm meten, tussen aansluiting 1 en 3

Meet hem ook eens bij koude motor en plaats de waarde even hier.

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.