Ik heb een Seat Ibiza die niet boven de 5000 toeren wil draaien. De computer is uitgelezen en gaf een defect halgever aan. Deze is inmiddels vervangen, samen met de bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap. Het probleem blijft zich voor doen. Tijdens het optrekken voel ik ook dat de auto in houdt. Weet iemand wat dit probleem is en hoe ik het kan oplossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Mitchie]De computer is uitgelezen en gaf een defect halgever aan. Deze is inmiddels vervangen[/quote]
jou hallgever was niet stuk..... waarschijnlijk is de auto uitgelezen met een niet draaiende motor dan komt inderdaad de hallgever in beeld, dit normaal.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Mitchie]De computer is uitgelezen en gaf een defect halgever aan. Deze is inmiddels vervangen[/quote]
jou hallgever was niet stuk..... waarschijnlijk is de auto uitgelezen met een niet draaiende motor ? dan komt inderdaad de hallgever in beeld, dit normaal.
Gr. paul[/quote]
De computer is met draaiende en stilstaande motor uitgelezen. Op beide manieren gaf hij een defecte halgever aan...
17 jaar
Ontsteking op tijd? Verstopte uitlaat? Tandriem op tijd?
[quote=ricky]Ontsteking op tijd? Verstopte uitlaat? Tandriem op tijd?[/quote]
Alles is verder in orde. Het enige wat ik kan bedenken is een probleem met de brandstof toevoer.
Gr,
Mitchie
17 jaar
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik eigenlijk niet snap wat je BOVEN de 5000 toeren te zoeken hebt.....?
Of je moet het leuk vinden om steeds de begrenzer in te laten schakelen..?
Het inhouden tijdens de acceleratie (gevoel dat er iemand zachtjes aan je handrem trekt..?) zou ook nog kunnen komen door een luchtmassameter die NIET defect is, maar WEL onjuiste waarden doorgeeft.
De ECU geeft dit dan NIET aan met een storingsmelding. Je moet de ecu dan RIJDEND uitlezen om de meetwaarden te kunnen bekijken.
17 jaar
Dan zou je de druk eens moeten meten,als deze te laag is loopt hij ook beroerd.
Maar hoe weet je of de uitlaat niet verstopt zit? Klinkt raar,maar het kan zeker wel,toevallig van de week nog.
Probeer hem eens met de voorpijp los.
[quote=Santa]Ik moet je eerlijk bekennen dat ik eigenlijk niet snap wat je BOVEN de 5000 toeren te zoeken hebt.....?
Of je moet het leuk vinden om steeds de begrenzer in te laten schakelen..?
Het inhouden tijdens de acceleratie (gevoel dat er iemand zachtjes aan je handrem trekt..?) zou ook nog kunnen komen door een luchtmassameter die NIET defect is, maar WEL onjuiste waarden doorgeeft.
De ECU geeft dit dan NIET aan met een storingsmelding. Je moet de ecu dan RIJDEND uitlezen om de meetwaarden te kunnen bekijken.[/quote]
Soms moet je wel eens gas kunnen geven, toch? ;-)
We gaan iig wel even proberen om te rijden en te meten, thx.
17 jaar
Het probleem is opgelost! De gasklep zat enigszins vast. Weer gangbaar gemaakt en de auto loopt weer prima.
Het schijnt bij deze motoren (code AFT) vaker voor te komen. Ze zijn overigens ook in volkswagens en skoda´s gemonteerd. Bij deze bedankt voor uw hulp, heren (en wellicht dames...)
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar