Goedemiddag,
Heb het forum al meerdere malen doorzocht maar kwam net niet bij het vinden van een antwoord op mijn probleem.
Mijn probleem:
Hele auto trilt (dus niet speciaal in het stuur of pedalen) bij het achteruit rijden. Zodra ik vooruit rij en opschakel naar hogere versnellingen is er niks meer aan de hand ook niet bij hogere snelheden. Maar zodra ik het gas loslaat voor bv een rotonde zonder het intrappen van de koppeling trilt het weer net zo erg. Op dat moment gas erbij of koppeling intrappen is het trillen weg.
Mijn kilometerstand staat op 100.000
Mvg
Vincent
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt alsof ze de binnendste homokineten van de aandrijfassen al een keer hebben verwisseld van links naar rechts.
Denk dus probleem in de aandrijfassen.
Ok maar als het de homokineten zijn gebeurt het dan ook als ik over een drempel rij? Dan bedoel ik die kleine langwerpige witte drempels. Als ik hier overheen rij en iets harder als normaal dan hoor en voel ik het trillen ook dus net of dan het motorblok op een draagbalk tilt.
Een vriend van me die veel aan auto's sleutelt had het over het vliegwiel wat afgedraaid moest worden omdat daar groeven in kunnen zitten omdat met te lang door is gereden met versleten koppelingsplaten.
Mvg
Vincent
16 jaar
[quote=vinnies1979]Ok maar als het de homokineten zijn gebeurt het dan ook als ik over een drempel rij? Dan bedoel ik die kleine langwerpige witte drempels. Als ik hier overheen rij en iets harder als normaal dan hoor en voel ik het trillen ook dus net of dan het motorblok op een draagbalk tilt.
Een vriend van me die veel aan auto's sleutelt had het over het vliegwiel wat afgedraaid moest worden omdat daar groeven in kunnen zitten omdat met te lang door is gereden met versleten koppelingsplaten.
Mvg
Vincent[/quote]
Vliegwiel heeft niks met een drempel te maken,mits je de koppeling niet gebruikt op een drempel.
Rij even langs een garage om het hun te laten voelen.
Komt de uitlaat niet tegen de carrosserie door het kantelen van de motor?
Nee want de uitlaat hing al helemaal vrij. Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar het is opgelost. Gistermorgen bleek mijn eerste vermoeden waarheid te zijn. Namleijk de voorste motorsteun die afgebroken was. Deze weer vastgelast en nu wel met alle drie de bouten ipv maar twee weer vastgezet.
Hij rijd nu weer als een zonnetje iig bedankt voor de reacties
Vincent
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar