Heb hier een Seat Cordoba bj.1999 staan. Origineel was het een 1.6 automaat SXE. Motor en bak waren kapot. Heb hier een 1.8 motor en een handgeschakelde bak in gezet van een Golf III. Alles functioneert zoals het hoort, auto is ook te rijden. Het probleem is dat alles trilt bij gasgeven.
Bij stationair toerental is er niets aan de hand, maar zo gauw er gas gegeven wordt trilt en bromt het er op los. Het maakt dan niet uit of je naar 1500 toeren gaat of 3000 of nog hoger, dit zowel bij stilstand als tijdens het rijden. De auto waar de motor en bak uit kwamen was een prima rijdende auto. Nu zijn alle motorsteunen vervangen, zonder resultaat. Motor, bak en uitlaat raken nergens de carrosserie.
Iemand een idee waar ik verder kan zoeken? Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de bak van de motor af geweest? Koppeling onbalans of loopt de motor op 3 cilinders . (luchtlekkage) Motorsteunen veroorzaken geen trillingen .Wat is de kleur van alle bougies.en wat zegt een compressiemeting? In die jaren was ook het flexibele stuk in de voorpijp berucht .Dat deed zijn naam geen eer aan . Succes.
Dank voor je reaktie Punt
Motor en bak zijn inderdaad van elkaar geweest. Het flexibele stuk in de voorpijp is goed. Compressiemeting was goed, hij loopt op 4 cilinders en loopt mooi rond. Zelf had ik wel even gedacht aan het vliegwiel, maar wou er eerlijk gezegd niet zo lang aan denken omdat dan de bak er weer uit moet. Aan de kant van van de V snaren is geen onbelans te vinden, dus het moet inderdaad wel aan de andere kant zitten. Verdacht is dus inderdaad de koppeling. Morgen ga ik de bak eraf halen en kijken wat we daar aantreffen, laat wel van me horen.
probleem is opgelost! Bleek dat er 4 tanden van de startkrans weg waren!! Nergens was er iets te vinden wat onbalans kan veroorzaken en de motor op zichzelf loopt mooi rond. Via de opening waar de startmotor in zit naar binnen gekeken om iets te kunnen ontdekken zonder de versnellingsbak eruit te halen, motor rond gedraaid, 4 tanden naast elkaar waren weg, niet versleten, maar geheel weg! Alsnog dus de versnellingsbak eruit gehaald, ander vliegwiel erop, in elkaar en starten, geen trillingen meer. Gelukkig is het opgelost, soms kan het frustrerend zijn om een grote klus aan een auto te doen en dan met wat achter te blijven, nu is er weer een tevreden klant.
Mauri hoe vond de startmotor dat??? Mooi dat je het gevonden hebt. Groeten.
Niets van gemerkt met het starten van de auto, maar moet er wel bijzeggen dat de auto heel makkelijk te starten was, dus je hoorde de startmotor nauwelijks draaien. Startmotor zelf ziet er redelijk uit, het tandwiel had slijtagesporen, dus die uit voorzorg maar vervangen, klinkt misschien overdreven, maar die kosten niet veel en beter nu een paar tientjes spenderen dan ergens met ergenis komen te staan.
Dank je voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar