Mijn Altea 1.6 op LPG maakt een hol/ grommend geluid, vooral rond de 3000 toeren. Uitlaat is duidelijk hoorbaar in het interieur. De uitlaat is lekvrij en einddemper is vervangen.
Auto trilt bij opkomen van de koppeling. Koppeling en vliegwiel (geen dubbelmassa) is 40000 km terug vervangen en probleem komt weer terug.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem met koppeling komt mij bekend voor, ik heb een skoda octavia ook met 1.6BSE motor. ik ga morgen koppeling vervangen (sachs) auto heeft 150.000km gelopen en ik weet niet of nog eerste is, heb hem vorig jaar gekocht en was lease geweest.
Dit bedoel ik Patrick.
Bij kwam het gewoon weer terug.
Toen lag het aan mijn rijstijl volgens de dealer.
10 jaar
Ook een sachs ?
ik weet niet wat de dealer erin zet.
10 jaar
Problemen zijn opgelost. Er was een drukgroep gemonteerd voor vanaf 2007 en een druklager van voor 2006. Dit schijnt vaker te gebeuren. Er is een modificatie geweest op de koppeling en dit is door elkaar uitgeleverd. Het waren originele VW onderdelen. Het druklager was bijna door de diafragma veer gesleten omdat ze niet bij elkaar hoorden. De kogelpen waar de hefboom op scharniert was ook al door de zitting gesleten. Op de kogel zit ook een modificatie. Mijn advies: Bestel onderdelen voor een model vanaf 2007 dan past het op elkaar. Nieuwe hefboom met kogelpen monteren en koppeling set van LUK. De hefboom zat al in de LUK set, de kogelpen bij VW gekocht. Koppeling werkt nu perfect.
Het hol/ grommend geluid is weg na vervangen van de vrijlooppoelie op de dynamo. Deze heeft trillingen veroorzaakt. Nu na 240.000 km op de teller rijd de auto voor het eerst goed.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Altea of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar