Goedemorgen mensen,
Ik vroeg me af of iemand misschien een handleiding weet of een paar tips kan geven om hoe het beste de startmotor te vervangen van m'n Toledo (althans, ik neem aan dat het de startmotor is, want ik zag een klein wolkje rook onder de kap uit komen en sindsdien hoor je hem niet meer starten, alleen het gezoem van vermoedelijk een pompje). Ik kan er eentje bij de sloop halen ter vervanging, alleen ik weet even niet waar ik moet beginnen en of van bovenaf of onder af het beste is.
Dank alvast voor jullie input!
mvg,
Meindert
Geplaatst door Mei (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Meindert
Ik zou eerst even alle zekeringen controleren,zijn deze nog goed ? meet dan eens met een multiemeter op de startmotor zelf,op de dikke kabel zal constant 12V ( accuspanning ) staan,op de kleine geschakelde draad komt de accuspanning te staan als je de sleutel in de startpositie draait,meet je op het kleine kabeltje niks,zit het in de bedrading of contactslot,meet je wel wat,zal de startmotor defect zijn.
Gr Stefan
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
meestal brand dan dat gevlochten kabeltje op de startmotor door
Mei (0), 14 jaar geleden
Stefan, Robby, dank voor de tips. Ik zal even kijken hoe het zit met de spanning en het draadje en zal het even laten weten, ik zal ook wat foto's ervan maken, dat praat ook makkelijker.
gr, Meindert
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
dat gevlochten kabeltje zit op de onderste bout en gaat je startmotor in naar je koolborstels toe
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
nog effe dit ,dat pluimpje rook kwam dat onder je motorkap uit??of achter je stuur kap,als dit achter je stuur uitkwam is je startblokje overleden
Mei (0), 14 jaar geleden
Nee, het kwam uit de voorkant van de motorkap.. zou dat doorbranden kunnen komen doordat de startmotor teveel spanning probeert te trekken ofzo?
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
gewoon versleten
Mei (0), 14 jaar geleden
reden dat ik 't vraag is dat hij een week geleden moeite had met starten, en de anwb moest 'm een kickstart geven; ik had daarna de olie ook nog gecontroleerd en zag dat die ook bijna op was, dus ik was bang dat de weerstand van de motor wellicht te groot werd en dat de startmotor daardoor teveel spanning ging trekken ofzo.
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
het kan ook zo zijn de je accu al lang zwak is geweest en je startmotor echt veel moeite moet doen,daarmee kun je hem ook verbranden
stefan84 (0), 14 jaar geleden
vervolg dan ook maar even het oliepeil regelmatig controleren zie ik...
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Is het inmiddels opgelost ?
Mei (0), 14 jaar geleden
nog niet, nog niet aan toegekomen, ik kijk er dit weekend naar.
Mei (0), 14 jaar geleden
Duurde even wat langer, maar heb de startmotor vervangen en een zwaardere accu (55Ah ipv 45Ah) erin gezet. Hij start prettiger en rijdt weer prima :) Was geen zwaar klusje verder, je moet 'm even op 'n krik zetten en 'm van onderen uit verwijderen. Heb een VW Passat startmotor bij de sloop gehaald voor 40,-. Voor mocht iemand dat ook willen doen: het kan zijn dat de grootte van de gaten voor de twee hooffdbouten wat variëren qua grootte, maar de bouten zelf zijn een stuk dunner en de startmotor sluit zelf precies aan dus dat maakt niet uit.
Dank nog voor de input! Ik zal ook nog even de dynamospanning meten als 'ie stationair rijdt, wellicht dat dat weer de oorzaak was van de falende accu, en die weer de startmotor om zeep hielp. Lijkt wel een Seconds From Disaster-aflevering, met z'n kettingreacties.
Hans4040 (310) PRO, 14 jaar geleden
mooi dat hij het weer doet...bedankt voor de feedback.
moderator.