Ik heb het volgend probleem. op gegeven moment hoords ik een bazend geluid met gas geven (toerental +/- 2000 toeren). daarna viel het vermogen weg (niet meer trekken)met asceleren. Dit laats was eenmalig. Het blazen bij gas geven blijft. Mogelijk trekt hij ook wat minder ???. Wat kan dit zijn ???
Geplaatst door Bob Schuld (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Octavia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
Lekkage na de turbo in het inlaat traject waarschijnlijk, vandaar ook het terugvallen van de trekkracht, of de wastegate blijft open staan, controleren waar de lekkage optreed en herstellen, controleer de slangen en aansluitingen.
Cor
Bob Schuld (0), 17 jaar geleden
[quote=Cor1822]Lekkage na de turbo in het inlaat traject waarschijnlijk, vandaar ook het terugvallen van de trekkracht, of de wastegate blijft open staan, controleren waar de lekkage optreed en herstellen, controleer de slangen en aansluitingen.
Cor[/quote]
bedankt zal het eea proberen te controleren
Bob Schuld (0), 17 jaar geleden
Inderdaad Cor, vond de slang van de turbolader losgeschoten. Mogelijk ook opmdat het enigzinds olieachtig was.
Moet wel een nieuwe monteren daat de oude redelijk door de olie verteerd is.
De olie komt waarschijnlijk via de carter ontluchting in het inlaat circuit. Is dit een normaal verschijnsel (245.000 km) of is dit een symtoom waar je het eea uit kunt concluderen ??
Bob
Santa (0), 17 jaar geleden
Indien je de EGR-klep afsluit, zal de vervuiling van het inlaattraject significant minder zijn!
Bob Schuld (0), 17 jaar geleden
"De EGR-klep afsluiten"??? Hoe en waar vindt ik die, en wat is de functie hiervan. Heeft dat nog consequenties ergens voor ???
P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden
[url=http://imageshack.us][img]http://img168.imageshack.us/img168/5844/...[/img][/url]
plaatje hierboven toont een EGR-klep, werkwijze> de egr-klep en het uitlaatspruitstuk zijn verbonden met elkaar dmv een metalen pijpje (zie afbeelding) tussen het (pijpje flens) en de EGR-klep daar een blind metalen plaatje tussen monteren... zodoende wordt de verbinding tussen beiden opgeheven... er zitten absoluut geen consequenties aan verbonden. sterker nog, je voorkomt zo heel simpel problemen voor de toekomst.. tegenwoordig wordt deze klep al standard dichtgemaakt.
paul,