Heb het volgende probleem,s'morgens wil de auto niet met de afstandbediening (in sleutel) openen enof sluiten.
Na een stuk gereden te hebben werkt alles zoals het moet.
Maar na een dagje werken doet de cv het niet,thuis aangekomen werkt het spulletje wel weer.
Het is me wel opgevallen dat de cv niet werkt met AB,als de radio het doet zonder sleutel in het contact.
Het frontje haal ik altijd van de radio,de radio gaat vanzelf uit als de sleutel uit het contact word gehaald.
Springt de radio vanzelf aan als ik het frontje erop doe/of laat zitten werkt de AB niet.
Het ledje in de deur reageert wel op de AB,als de deuren niet van het slot gaan.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat er iemand een oplossing weet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er een originele radio of een aftermarket radio gemonteerd. In het geval van de aftermarket radio zou het zo kunnen zijn dat deze 12V op de K-lijn van de auto zet. Op de Ross-Tech website vind je hier veel info over.
De S-contact (geschakelde voeding) bij de radio zal wel niet goed wegvallen. Radio zelf is denk ik de oorzaker hiervan of er is iets niet goed aangesloten. Naar laten kijken dus.
Bedankt voor de reacties,
Het is een aftermarkt radio,met een andere radio die gemonteerd was,was dit probleem er ook.
Hij is gewoon aangesloten op de orginele aansluitingen.
Als ik de radio los zou kopellen zou het probleem over moeten zijn als het in de aansluiting/bedrading van de radio zou liggen?
Zou het ook aan de confort-module zelf kunnen liggen,of misschien aan het contactslot,dat hij denkt dat de sleutel er nog inzit?
Van die Ross-Tech site snap ik geen bal van,ben niet zon ster in engels.
16 jaar
[quote=Elmar35]Bedankt voor de reacties,
Zou het ook aan de confort-module zelf kunnen liggen,of misschien aan het contactslot,dat hij denkt dat de sleutel er nog inzit?[/quote]
Dit kan het inderdaad allemaal zijn of AB zelf. Met een testkast en kennis is er vrij snel achter te komen. Bijna alles kan je via de meetblokwaarde achter komen of alles goed werkt.
Heb je bij het monteren van de radio de datakabel van je computer na de radio wel weg gehaald. Weet niet zeker of die er bij dat model al op zit, maar als ik me niet vergis zit deze tegenover de geschakelde spanning in je stekker van je auto. blauw zwarte draad. Als deze op een pootje van je radio aangesloten is kan deze storen op je comfort module...
mvg Roy
Ik zal er van de week ff naar kijken,anders toch maar langs de dealer om hem aan de testkast te hangen
16 jaar
Heb de bedrading nagekeken van de radio,en dat zit allemaal goed.
Nu kwam ik wel tot de ondekking als ik een beetje met de sleutel in het slot wurm,totdat de radio uitgaat als ik de sleutel uit het contact haal,de cv perfect werkt op de AB.
Duw ik dan met mn vinger op de sleutelgat ,zodat het contactslot een beetje heen en weer gaat,springt de radio weer aan en werkt de AB niet meer op de cv.
Dus ik weet nu voor 99,9% zeker dat het aan mijn contactslot(of het blok tussen contactslot en stekker van de kabelboom) ligt.
Is deze zelf goed te vervangen als ik een nieuwe haal,omdat het stuur er dan af moet met airbag!!
Of moet het nieuwe slot ook ingeleerd worden?
16 jaar
Spuit is rijkelijk in met contactspray, wellicht doet hij het weer!
16 jaar
contakt startschakelaar vervangen en niet met contaktspray gaan klooien dan maak je het alleen erger,trouwens je moet toch airbag, stuur & schakelaars uitbouwen om er bij te kunnen komen kan je hem net zo goed vervangen.
Heb inmiddels het elect.gedeelte van het contactslot besteld,kan hem vrijdag ophalen.
Zal hem van het weekend inbouwen en hoop dan,dat het probleem verholpen is.
PROBLEEM OPGELOST: Het probleem zat hem dus in het elect.gedeelte van het contactslot.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar