Skoda Fabia: [fabia tdi] trilling in het stuur

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 74kW TDI

vanaf 90.000km problemen. Toen zijn voor het eerst de schijven voor gewisseld.
Na 10.000km trilling in het stuur. Weer schijven gewisseld.
Na 5.000km trilling in het stuur. Weer schijven gewisseld.
Meteen weer trilling in het stuur. Weer schijven gewisseld, maar ook naven gewisseld.
Probleem bleef bestaan. Draagarm rubbers zijn ook gewisseld.
De trilling in het stuur blijft, ook montage van andere wielen en banden heeft geen effect gehad.

fabiatdi

Geplaatst door fabiatdi (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Fabia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Fries33 (0), 17 jaar geleden

Zie topic: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Mijn zwager had ook het probleem van veelvuldig trillende remmen, 2x de schijven en blokken vervangen, maar beide keren binnen de 20d km was het weer raak.
Dealer kon niks vinden dus toen zijn we zelf maar eens op onderzoek uitgegaan.

De geleidebus (bout), onderdeelnr 1J0 615 219, was de boosdoener. Aan de linkerzijde was een van de 2 bussen krom. Hierdoor kon de remklauw niet voldoende vrijkomen waardoor de blokken bleven aanlopen. Gevolg was dat de schijf heet werd en krom trok.

Bij montage van nieuwe schijven en blokken werd hier door de dealer niet naar gekeken. Ruim 500 E voor niks uitgegeven, terwijl het een onderdeeltje van nog geen 10 E betrof.

Ook hier viel het niet onder de garantie. Toen we de dealer hiermee confronteerde, was zijn reactie: "Dat bestaat niet, we hebben alles nagekeken. Deze bussen gaan nooit krom"

Mijn zwager is inmiddels alweer 25d km verder, geen problemen meer gehad. Behalve dat zijn vertrouwen in de dealer naar een dieptepunt is gezonken. Zij pretenderen de auto binnenste buiten te kennen en zij kunnen alleen het beste onderhoud plegen.

Weet niet of hier hetzelfde probleem speelt, haal de bussen maar eens los, goed schoonmaken, en dan over een spiegeltje/ glasplaatje rollen. Je ziet dan gelijk of er een slingering in zit. Voor de monteurs welke over een draaibank bezitten, even de bus in de klauw, spul laten draaien en de uitslag even meten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.