ik heb een vraagje over het gebruik van vag com van rosstech. Ik heb nu al
verschillende problemen gehad met mijn auto. (het epc lampje en motor
lampje gingen soms branden, 1 maal ook tijdens het achteruit rijden). de garage heeft een luchtmassa-sensor
vervangen. Maar enkele dagen na de reparatie had ik hetzelfde probleem. (de
motor blijft wel normaal werken). Men heeft toen de auto nogmaals
uitgelezen, en de garage kon me zeggen dat bij een toerental van 700 tr/min
en 51235km het probleem zich de laatste keer had voorgedaan. Nu kan ik zelf
via vag com de fouten uitlezen, maar ik kan niet zien wanneer en aan welk
toerental de fout zich heeft voorgedaan. Ik gebruik vag com 3.112 . Weet
iemand of dit kan met deze versie?
De fouten ik nu uitlees zijn de volgende:
Misschien iemand ook al eens hetzelfde voor gehad?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 036 906 034 BL
Component: MARELLI 4LV 3699
Coding: 00001
Shop #: WSC 00011
TMBCC26Y227286392 SKZ7Z0B1380056
5 Faults Found:
18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded
P1612 - 35-00 - -
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
P1158 - 35-10 - - - Intermittent
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
17749 - Ignition Coil Power Output Stage 1 Shorted to Ground
P1341 - 35-10 - - - Intermittent
17751 - Ignition Coil Power Output Stage 2 Shorted to Ground
P1343 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Benny, dit is al een oude vraag, maar nog zonder antwoord.
Ben je er al verder mee gekomen? Ik gebruik ook versie 311-2.
maakt het je wat uit of het toerental en kmstand getoond wordt? De fouten worden getoond en daar heb je wat aan.
1 opmerking: als het EPC lampje regelmatig blijft branden, vervang dan de remlichtschakelaar....
[quote=fbl01]1 opmerking: als het EPC lampje regelmatig blijft branden, vervang dan de remlichtschakelaar....[/quote]
indien het EPC gaat branden is dit een gevolg van een motorstoring, heeft niets met de remlichtschakelaar vandoen.
Gr. paul
hallo Paul, in principe heb je gelijk, maar....toch kan het dat zijn!
Zelf meegemaakt. VAGCOM gaf dat wel aan bij de logging "brake sensor intermittent", zoiets.
17 jaar
[quote=bennyvanwyns]ik heb een vraagje over het gebruik van vag com van rosstech. Ik heb nu al
verschillende problemen gehad met mijn auto. (het epc lampje en motor
lampje gingen soms branden, 1 maal ook tijdens het achteruit rijden). de garage heeft een luchtmassa-sensor
vervangen. Maar enkele dagen na de reparatie had ik hetzelfde probleem. (de
motor blijft wel normaal werken). Men heeft toen de auto nogmaals
uitgelezen, en de garage kon me zeggen dat bij een toerental van 700 tr/min
en 51235km het probleem zich de laatste keer had voorgedaan. Nu kan ik zelf
via vag com de fouten uitlezen, maar ik kan niet zien wanneer en aan welk
toerental de fout zich heeft voorgedaan. Ik gebruik vag com 3.112 . Weet
iemand of dit kan met deze versie?
De fouten ik nu uitlees zijn de volgende:
Misschien iemand ook al eens hetzelfde voor gehad?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 036 906 034 BL
Component: MARELLI 4LV 3699
Coding: 00001
Shop #: WSC 00011
TMBCC26Y227286392 SKZ7Z0B1380056
5 Faults Found:
18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded
P1612 - 35-00 - -
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
P1158 - 35-10 - - - Intermittent
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
17749 - Ignition Coil Power Output Stage 1 Shorted to Ground
P1341 - 35-10 - - - Intermittent
17751 - Ignition Coil Power Output Stage 2 Shorted to Ground
P1343 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000[/quote]
De storing: "Throttle Valve Controller: Malfunction"duidt op een inwendig probleem van de gasklep,gevolg is de storing:"Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal",je kunt de gasklep reinigen en leerwaardes wissen en in basis zetten,maar ik denk dat de gasklep slecht is.
Ricky
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar